השוק

אירופה מכרה את ג'יימס בונד לג'ף בזוס

האיחוד האירופי אישר את עסקת המיליארדים לרכישת אולפן הסרטים הוותיק MGM על ידי ענקית המסחר המקוון אמזון. מה יקרה לסרטים על המרגל הבריטי?
יאיר מור | 
ג'ף בזוס (צילום אינסטגרם/ג'ף בזוס)
בונד, ג'ף בונד: אם שום דבר דרמטי לא יקרה בימים הקרובים, ג'ף בזוס, האיש השני בעושרו בעולם, יהפוך לבעלים החוקי של אולפני MGM, מפיקי סדרת הסרטים האגית על אודות הסוכן הבריטי העשוי ללא חת. זאת לאחר שהנציבות האירופית, הגוף האחראי בין היתר על אכיפת חוקי התחרות באיחוד האירופי, אישר את רכישת האולפנים על ידי ענקית המסחר המקוון אמזון.
לדברי הנציבות, לאחר בדיקת העסקה היא הגיעה למסקנה כי הרכישה לא תפגע באופן משמעותי בתחרות בתחום, משום שתחומי העיסוק של שתי החברות כמעט שאינם חופפים, כך שהרכישה לא נותנת לאמזון נתח שוק משמעותי יותר מכפי שיש לה באף תחום, וכי קטלוג הסרטים של MGM "לא יכול להיחשב לחובה", כך שהסיכוי שאמזון תהפוך את כל סרטי האולפן לבלעדיים לשירות הסטרימינג שלה, פריים וידאו, אינו מצדיק מניעה של הרכישה. משום שכך, העסקה מאושרת ללא תנאים מגבילים.
כזכור, במאי 2021 הודיעה אמזון על חתימת עסקה לרכישת אולפן הסרטים ההוליוודי הוותיק בסכום של 8.5 מיליארד דולר. מאז נמצאה העסקה בבדיקות על ידי הרשויות בארה"ב ובאירופה. כעת, לאחר האישור האירופי, נשאר לאמזון רק לקבל את אישור נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב צריכה לפסוק בעניין – הליך שעשוי לקחת זמן, אך החברה אילצה את הנציבות להזדרז כאשר הודיעה לאחרונה כי אם עד אמצע מרץ (כלומר היום) לא יודיעו לה הרשויות על מניעה להשלמת העסקה – היא תחשיב אותה כסופית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה