השוק

מדרוג: עלייה בסיכון האשראי של גולדבונד לאחר מתקפת הסייבר

גולדבונד שמחזיקה ב-20% ממספנות ישראל ספגה לאחרונה מתקפת סייבר, חברת דירוג האשראי מדרוג מעריכה שבשל המתקפה שהשבתיה את מערכי המיחשוב של החברה במשך 10 ימים, עלה הסיכון לדירוג האשראי של החברה
ניצן כהן | 
מתקפת סייבר על ישראל (צילום unsplash ,freepik, pixabay)
חברת דירוג האשראי מדרוג מעריכה שעלה הסיכון לאשראי שקיבלה חברת גולדבונד וזאת בשל תקיפת הסייבר על מערכות המיחשוב שלה, שגרמה להשבתה שלהם למשך 10 ימים.
"מתקפת סייבר על מערכות המחשוב והמידע של החברה (מדורגת A2.il באופק שלילי) הביאה להשבתה חלקית בפעילות החברה למשך עשרה ימים. השלכות אירוע זה עודן נבחנות ע"י החברה בהתייחס לפרמטרים עסקיים ופיננסים.

"מאחר והחברה טרם סיימה להעריך את הנזקים שנגרמו לה בעקבות אירוע הסייבר, קיים קושי בשלב זה, בהערכת ההשפעות על הפרופיל העסקי והפיננסי. מידרוג רואה את האירוע כבעל השלכה שלילית על סיכון האשראי של המנפיק וזאת בשל עלויות פיננסיות, משפטיות והשפעות מוניטין שלעיתים כרוכות באירועי סייבר. מידרוג תמשיך לעקוב ולבחון את מידת ההשפעה של האירוע על דירוג החברה" נכתב בהודעה של מדרוג לנותני האשראי של גולדבונד.
.
בסוף חודש ינואר האחרון דיווחה החברה כי זיהתה כי גורם זר, בלתי מורשה, חדר למערכות המחשוב והמידע של החברה ופעל לשבש את הפעלת מערכותיה ו/או להוציא מידע ממערכות אלה. החברה ציינה כי לא נדרשה לשלם כופר. החברה בליווי רשות הסייבר הלאומית התקשרה עם חברת ייעוץ חיצונית אשר ניטרה את האירוע ובחנה את השלכות המהלך. ב-10.02.2022 דיווחה החברה כי חזרה לשגרת עבודה מלאה וכי מרבית מערכות המחשוב נכנסו לפעולה. כפי שדיווחה, החברה פועלת להפקת לקחים מהאירוע ולצמצום הסיכונים בעתיד.
"במהלך תקופת אירוע הסייבר האמור, החברה לא פעלה במתכונת הפעלה מלאה כאשר מערכות המחשוב כאמור היו מושבתות באופן זמני. מידרוג ערכה שיחות עם החברה, אשר עדיין בוחנת את השפעת אירוע הסייבר כאמור על תוצאותיה הכספיות והתפעוליות. להערכת החברה, היקף הנזק צפוי להיות מיוחס לעבודה בנצילות חלקית במהלך מספר ימים והוצאות בגין חברת הייעוץ, אולם היקפם של אלו אינו ידוע בשלב זה.
"היעדר מידע מלא בדבר נזקי התקיפה, מעבר לעלויות הישירות, יוצרים מידה רבה של אי ודאות סביב הערכת ההשפעות על הפרופיל העסקי והפיננסי".
לגולד בונד הכנסות של כ- 165 מיליון שקל בארבעת הרבעונים שהסתיימו ביום 30.09.2021 ורווח תפעולי לפני פחת והפחתות אחרות (EBITDA) של כ- 39 מיליון שקל בארבעת הרבעונים שהסתיימו ביום 30.09.2021 (למול 32 מיליון שקל בשנת 2020).
עוד עולה מתגובת מדרוג כי גולד בונד שומרת על יחסי הלימות הון בולטים לטובה ביחס לדירוג, ובאופן עקבי לאורך השנים, בזכות כרית הונית חזקה הנאמדת לכ- 586 מיליון שקל נכון ליום 30.09.2021 ויחס הון עצמי למאזן אשר עמד על כ-73% נכון ליום 30.09.2021. כמו כן לחברה נכסים איכותיים נוספים בדמות האחזקה ב"מספנות ישראל" (20%).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה