השוק

מספנות ישראל רוכשת אוניה ב-11 מיליון דולר; מגדילה משמעותית את יכולת ההובלה שלה

לאחר השלמת העסקה ימנה הצי של מספנות ישראל 12 אוניות; צבר ההזמנות של מספנות ישראל עומד כיום על 430 מיליון שקל; החברה השלימה בספטמבר האחרון הנפקה של 20% ממניותיה לפי שווי חברה של 1.7 מיליארד שקל
ניצן כהן | 
מימין לשמאל - שלומי פוגל, אסי שמלצר, סמי קצב (צילום דניאל צרסקי)
מספנות ישראל רכשה אוניית מטען ב-11 מיליון דולר והיא מגדילה באופן משמעותי את יכולת ההובלה שלה. האונייה הנרכשת, נבנתה בשנת 2011,  והיא בעלת כושר הובלה של 37,500 טון. השלמת העסקה צפויה להתבצע במהלך החודשים אפריל - יוני 2021. 
האונייה מיועדת להצטרף לצי האוניות המסחריות שמפעילה מספנות ישראל. לאחר רכישת האונייה יהיו לחברה 12 אוניות. 3 אוניות מלט עם כושר הובלה של  כ- 12 אלף עד 15 אלף טון שמשמשות ליבוא מלט , 8 אוניות עם כושר הובלה של כ- 5,000-8,000 טון, והאונייה הנרכשת עם כושר הובלה של כ- 37 אלף טון אשר משמשות להובלת צוברים ומטען כללי.
מספנות ישראל החלה בפעילות אוניות המטען בשנת 2013, ומאז היא מגדילה בעקביות את צי האוניות שלה, המעביר מטענים באזורי אירופה ואפריקה. הפעילות מתבצעת לצד פעילות חברות הבת, מספנות ישראל הפועלת בין היתר בתחום בניית כלי שייט, חברת סימנט הפועלת בתחום יבוא והפצת מלט לישראל ונמל מספנות ישראל המפעילה נמל בחיפה שמתמחה בפריקת מטען כללי, מטעני צובר בחופנים ומלט במתקנים אוטומטיים.
כיום נמל מספנות ישראל מספק ללקוחותיו פתרון מקצה לקצה בתחום זה, הכולל פריקת מטענים, מיון, איחסון והפצה של סחורות ומוצרים. בשנה שעבר השלימה מספנות ישראל הנפקה ראשונית לציבור (IPO), במסגרתה גייסה כ-340 מיליון שקל ברוטו תמורת כ-20% ממניותיה. החברה נסחרת במדד ת"א 90.
צבר ההזמנות של החברה במועד ההנפקה הסתכם בכ-300 מיליון שקל  וכיום נמצאת בסיום משא ומתן על עיסקה נוספת בהיקף של כ-430 מיליון שקל לבניית ספינות למדינה באסיה. ברבעון השלישי 2020 דיווחה החברה על הכנסות בסך של 556 מיליון שקל. מספנות ישראל נמצאת בבעלותם של שלומי פוגל, סמי קצב, משפחת שמלצר וקבוצת גולד בונד הבורסאית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה