השוק
מאסק בדרך לירושלים? ראש העיר מתכנן מהפכה בכבישים
עיריית ירושלים פרסמה מכרז להקמת מאגר ספקים לאספקת רכבים חשמליים, כאשר המסגרת התקציבית השנתית תעמוד על 7 מיליון שקל, ראש העיר משה ליאון בטוח: "העירייה תמשיך בקידום מיזמים ירוקים כאלה במטרה להפחית את זיהום האוויר ולשמור על בריאותם של תושבי העיר"
עיריית ירושלים נמצאת במהלך גדול של התייעלות אנרגטית בתחומים רבים, כחלק מתוכנית רחבה לאקלים שאישר לאחרונה ראש העיר ירושלים, משה ליאון. אחד המרכיבים הוא האצת רכבים חשמליים מונעי זיהום אוויר. לכן, לאחרונה פרסמה העירייה מכרז להקמת מאגר ספקים לאספקת רכבים חשמליים.
במסגרת המכרז, ייקבע מאגר ספקים, שבמסגרתו תבצע העירייה הליכי תימחור, על-פי הצורך, לרכישת כלי רכבים חשמליים שונים, לרבות טנדרים, אופנועים ורכבים מסחריים. המסגרת התקציבית השנתית להתקשרות הינה עד 7 מיליון שקל, לא כולל מע"מ. מדובר בנדבך נוסף במדיניות העירונית להפחתת פליטות וזיהום אוויר, גם מכלי רכב עירוניים, שיפור איכות האוויר בירושלים ושמירה על איכות הסביבה והאקלים.
כיום, מונה צי הרכבים העירוני כ-800 כלי רכב, המשמשים לביצוע עבודות תפעול שוטפות ורכבים המשמשים עובדים בדרגי ניהול שונים. רכבים אלו, עוברים בדיקות שנתיות במטרה לוודא כי הם עומדים בתקני הפליטות השונים. עוד מציינים בעירייה, כי המכרז לאספקת רכבים חשמליים פורסם לאחר עבודת מטה, אשר בחנה את העלויות התפעוליות והכלכליות ולאור הממצאים המעידים על חסכון בעלויות האחזקה והדלק.
בחודשים האחרונים פועלת העירייה באמצעות חברת עדן, החברה העירונית לפיתוח כלכלי, להתקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים בכלל רחבי העיר. בין היתר, הותקנו מספר עמדות טעינה בחניון ספרא הנמצא בכיכר העירייה. במסגרת המכרז, שומרת לעצמה העירייה את האפשרות לרכוש עמדות טעינה מהספקים בתשלום נפרד.
עוד ב-
ראש העיר ירושלים, משה ליאון הסביר: "העתיד הוא גם בשמירה והגנה על הסביבה בה אנו חיים. אנו בתהליך רציף של קידום תשתיות ירוקות ובהתייעלות אנרגטית בעיר וכן שימוש באנרגיה ירוקה לצרכים שונים. העירייה תמשיך בקידום מיזמים ירוקים כאלה במטרה להפחית את זיהום האוויר, לשמור על בריאותם של תושבי העיר, ועל סביבה ירוקה וידידותית".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(9):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
9.מרוב שהעיר תהפוך לעניה למי יהיה כסף לקנות רכבשפ 02/2022/20הגב לתגובה זו0 0האוכלוסיות השולטת וגדלות על שנה הן חרדים וערבים לא מצליחים לשמור את החילוניים איזה עתיד יש לעיר הכל יחזור אחורה לימי הבינייםסגור
-
8.רעיון יותר מקורייצחק 02/2022/19הגב לתגובה זו0 0עים שבע מיליון שקל,תן תמריץ לחברות האוטובוסים להחליף לאוטובוסים חשמליים,נניח מאה אלף שקל לאוטובוס,וקבלתי 70 אוטובוסים חדשים וגם לא מזהמים,הרבה יותר מתי הרכב של ירושלים,משוכנע אני שזה יעשה טוב יותר לתושבים.סגור
-
7.כבישי ירושליםמיריג 02/2022/10הגב לתגובה זו1 0שראש העיר ידאג לפני הכול לתקן את המהמורות בכבישי עיר הבירה העלובים! המצב נורא!! הוא כנראה מגיע לעבודה במסוק...סגור
-
6.כבישי ירושליםמיריג 02/2022/10הגב לתגובה זו2 0שראש העיר ידאג לפני הכול לתקן את המהמורות בכבישי עיר הבירה העלובים! המצב נורא!! הוא כנראה מגיע לעבודה במסוק...סגור
-
5.איזו שטותנח 02/2022/10הגב לתגובה זו0 1רכבים חשמליים מזהמים יותר מרכבים שאינם חשמליים. החשמל שהם צורכים מגיע מתחנת כוח ששורפת חומרי דלק בדיוק כמו הרכב, אבל בהיקף גדול יותר. כדי לספק חשמל לכל כך הרבה רכבים, יידרש יותר חומר דלק בתחנה מאשר לברכיםסגור
-
4.כן. מאסק בדרך לירושליםחחח 02/2022/10הגב לתגובה זו5 0פעם היתם אתר הרבה יותר רציני, עד שהתחלתם להדביק כותרות מעריב לנוער לכל סיפורסגור
-
3.במסגרת המעבר לרכבים חשמליים רצוי גם לסלול כבישים עםעמוס 02/2022/10הגב לתגובה זו0 0טעינה פנימית. הטעינה הפנימית גורמת לטעינת המצברים ברכבים החשמליים תוך כדי נסיעה. כביש מבגין מאוד יכול להתאים שד' הרצוג ,בון צבי ועודסגור
-
2.כסף לרכבים יש דשא לטדי אין.עומר 02/2022/10הגב לתגובה זו3 2העיקר שיהיה ירוק לסביבה.סגור
-
1.מאסק בדרך לירושליםיוני 02/2022/09הגב לתגובה זו1 0קודם שאדון ראש העיר ידאג לכבישים תקינים ללא בורות ואחרי זה לרכיביםסגור