השוק

עליית המחירים משתוללת: יו"ר המגזר העסקי תוקף את ליברמן

המשק הישראלי ממשיך לחוות את יוקר המחייה, ומי שלא נשאר חייב הוא דובי אמיתי, שהתייחס לדברי שר האוצר ואמר: "אל תגלגלו אחריות. על הממשלה לנקוט בצעדים פרקטיים"
מערכת ice |  2
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ אוליבר פיטוסי)
בהמשך לדבריו של שר האוצר, אביגדור ליברמן, לגבי עליות המחירים הגדולות במשק, הגיב דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי: "אל תגלגלו אחריות, ביכולתכם לרסן את גל ההתייקרות עם מדיניות כלכלית נכונה".
עוד הוסיף כי המשק הישראלי חווה התייקרות מחירים משמעותית, אך במקום לכתוב מכתבי נזיפה ולהשוות את ישראל לשאר מדינות העולם, על הממשלה לנקוט בצעדים פרקטיים שיעצרו את העליות הללו שנובעת ישירות מהתייקרות תשומות הייצור – דלק, הובלה ושכר עובדים.
 
אמיתי לא הסתפק בכך והציע שורה של הצעות למניעת יוקר המחייה:
-קביעת מדיניות של הפחתת מס על הדלק- הדלק התייקר החודש למחיר שיא של 7 השנים האחרונות וישראל היא אחת המדינות עם שיעור המיסוי הגבוה ביותר בעולם על דלק (47% מס בלו) אנו מצפים כי במצב בו מחירי התשומות הייצור כה גבוהים, והגירעון כל כך נמוך, תיקבע מדיניות של הפחתת מס על הדלק!
-התערבות במחירי התובלה- על פי הערכות, כ-80% מהסחר הגלובלי עובר דרך הים, אולם מחירי ההובלה של קונטיינר עלו תוך שנתיים ב 726%! הממשלה חייבת להתערב במחיר התובלה "כעורק ראשי", ובכל לתת פתרון שורש לרכיב התייקרות קריטי בכל המשק הישראלי.
-עלויות עובדים והתייקרויות שכר המשקפות מחסור בעובדים מיומנים- על אף הצורך האדיר בכוח אדם מיומן, הממשלה לא נערכה עם מסלולי ותהליכי הכשרה נאותים. חסרונם של עובדים מיומנים יוצר מצב בו המשק עובד מתחת לכושר הייצור שלו, ובמקביל – חווה עליית שכר חדה אשר מכבידה מאוד על עלויות הייצור. עלייה בעלויות הייצור מתגלגלת לעליית מחירים לשוק המקומי ולהפסדים עסקיים בשוק הגלובלי. בטווח הארוך, כשל השוק הזה ייצור הרחבה של אבטלה מבנית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ליבר בלוף
    ל. 02/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקרן מדופלם אמרת שלו תעלה שום דבר והכול עולה. כולכם שקרנים ונוחלים. אי אפשר להאמין לכם בכלום.
    סגור
  • 1.
    והוא לא הזכיר
    צחי 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את העליה במחירי החשמל שתגרום לעליית מחירים כוללת. בזמן שישראל מוכרת לשכנים גז טבעי פחות מזהם ויותר זול, בארץ מפיקים חשמל מפחם מזהם ויקר. עליית מחירי החשמל בגלל עליית מחירי הפחם
    סגור