השוק

וול סטריט: עליות שערים חדות; המתנה להודעת הפד

לאחר שלושה שבועות, נראה שהמשקיעים מעט יותר אופטימיים לקראת הודעת הפדרל ריזרב על הריבית ועל הדרכים שהוא מתכוון לצמצם את המאזן האיימתני שלו; מניות הביגטק מובילות את העליות בשוק
ניצן כהן |  2
וול סטריט (צילום pixabay)
עליות שערים חדות נרשמות היום בניו יורק וזאת בהמתנה להודעת הפדרל ריזרב על גובה הריבית ועל הדרך שנבחרה לצמצום המאזן האיימתני שלו שנוגע כבר ברמה המפחידה של 9 טריליון דולר. המגמה החיובית מסמנת סוג של אופטימיות בשוק לפיו, הבורסות שחררו קיטור, ואם הפד לא יפתיע - אפשר לחזור לעשות עסקים.
נזכיר כי תחילת השנה סימנה רמות סיכון חדשות בשווקים. בין אם זו התפרצות האומיקרון, האינפלציה הגבוהה בארה"ב כשלכל הטוב הזה הצטרפו שורה של דו"חות כספיים לא טובים של הבנקים הגדולים ונטפליקס שהעלתה חששות לגבי הביצועים של חברות הטק, ובעיקר הביגטק.

בסופו של יום כולם חיכו אתמול לדו"ח של מיקרוסופט שהוא אחד מהדוחות החשובים בוול סטריט (אפל, אמזון, גוגל וכיוב' ברמת חשיבות כמו שמיקרוסופט) ומיקרוסופט עמדה בציפיות של השווקים ולמעשה היכתה את התחזיות המוקדמות. המשקיעים שכבר היו מוכנים עם האצבעות על כפתורי המכירה, לחצו עליהם והמניה צללה, בלי סיבה אמיתית כי הרי הדו"ח היה טוב וגם התחזיות היו סבירות מאוד. אם כן, למה מכרו? כי דו"ח טוב כבר לא מספיק ברמות כאלה של מחירים וצריך דו"ח מצויין. 
למשקיעים לקח פרק זמן של כמה שעות לנתח את הדו"חות של מיקרוסופו ובסיומו של יום החברה גוררת את מניות הביגטק (והבורסה בכלל) לעליות שערים חדות.
נחזור להודעה של הפדרל ריזרב שתתפרסם הערב. יו"ר ועידת השווקים הפתוחים (ה-FOMC) ג'רום פאואל יתייצב היום מול הציבור וימסור את החלטת הועידה על גובה הריבית בארה"ב. כרגע הקונצנזוס מדבר על כך שהפד לא יעלה את הריבית אבל יפרסם את הדרכים שלו לצמצום המאזן וזה נתון חשוב מאוד.
עוד ממתינים המשקיעים לניתוח של המצב המקרו כלכלי ממנו יגזרו הערכות חדשות/ נוספות על המשך המדיניות של הפד שהשורה התחתונה שלו: לצמצם את הדפסת הכסף כדי להדביר את האינפלציה - כל עוד זה אפשרי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שוק ההון
    אבי1 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ירידות לאחר הודעת הפד .
    סגור
  • נבואה
    טומי 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ידוע שהנבואה ניתנה לשוטים.
    סגור