השוק
אלקטרה מוצרי צריכה: ההכנסות צמחו ב-110% ל-1.56 מיליארד שקל
אלקטרה מוצרי צריכה מפרסמת את הדו"חות הכספיים לסיכום תשעת החודשים הראשונים והרבעון השלישי של שנת 2021. התוצאות כוללות את תוצאות קבוצת יינות ביתן, אופיס דיוטי וסער יזמות שנרכשו במהלך שנת 2021, ושאוחדו לראשונה בתקופה
אלקטרה מוצרי צריכה מפרסמת את הדו"חות הכספיים לסיכום תשעת החודשים הראשונים והרבעון השלישי של שנת 2021. התוצאות כוללות את תוצאות קבוצת יינות ביתן, אופיס דיוטי וסער יזמות שנרכשו במהלך שנת 2021, ושאוחדו לראשונה בתקופה.
הכנסות החברה ברבעון השלישי של שנת 2021 צמחו בשיעור של כ-110% לכ-1.56 מיליארד שקל, לעומת כ-741.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נובע מאיחוד תוצאות יינות ביתן, אופיס דיוטי וסער יזמות, בסך של כ-830 מיליון שקל, בקיזוז קיטון במכירות במגזר מוצרי צריכה חשמליים, כתוצאה ממכירת חברה נכדה בצרפת וקיטון בתחומים של סחר מותגים, מיזוג אוויר בישראל וקמעונאות חשמל בעקבות עיתוי חגי תשרי אשר חלו השנה ברבעון השלישי בחודש ספטמבר, בעוד שאשתקד חלק מתקופת החגים חלה בחודש אוקטובר.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי של שנת 2021 עלה בכ-140% לכ-445.3 מיליון שקל (כ-28.6% מההכנסות), לעומת כ-184.3 מיליון שקל (כ-24.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. איחוד תוצאותיהן של החברות הנרכשות תרם כ-270 מיליון שקל לרווח הגולמי. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה מהרווחיות הגולמית של הפעילויות החדשות שאוחדו לראשונה בתקופת הדוח.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי של שנת 2021 עלה בכ-41% לכ-76.1 מיליון שקל, לעומת כ-53.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. איחוד תוצאותיהן של החברות הנרכשות תרם כ-35.7 מיליון שקל לרווח התפעולי. הגידול ברווח התפעולי נבע בעיקר מהגידול ברווח הגולמי.
הרווח הנקי מפעילויות נמשכות של החברה ברבעון השלישי של שנת 2021 טיפס בכ-47% לכ-61.1 מיליון שקל, לעומת כ-41.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה ברבעון השלישי של שנת 2021 עמד על כ-61.1 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-219.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. יצוין כי הרווח ברבעון המקביל אשתקד כלל רווח בסך כ-177.7 ממכירת חברת גולן טלקום.
ה-EBITDA של החברה ברבעון השלישי של שנת 2021 הוכפל לכ-147 מיליון שקל, לעומת כ-71 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההון העצמי של החברה, ליום ה-30 בספטמבר הסתכם בכ-1.22 מיליארד שקל.
עיקרי תוצאות תשעת החודשים הראשונים של שנת 2021
הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 עלו בכ-69% לכ-3.15 מיליארד שקל לעומת כ-1.86 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה במחזור המכירות נבעה בעיקר מאיחוד תוצאות יינות ביתן, אופיס דיוטי, וסער יזמות שתרמו למחזור ההכנסות כ-1.09 מיליארד שקל, מגידול בהכנסות מגזר קמעונאות חשמל בסך של כ-172 מיליון שקל וגידול בהכנסות מגזר מוצרי צריכה חשמליים בסך של כ-31 מיליון שקל, וזאת על אף שאשתקד כלל מחזור המכירות את מכירות החברה הבת בצרפת שנמכרה במהלך הרבעון השני של שנת 2021 כאשר מחזור הכנסותיה אשתקד עמד על סך של כ- 94 מיליון שקל.
הרווח הגולמי בתקופה עלה בכ-90% לכ-868 מיליון שקל (כ-27.5% מהמכירות) לעומת כ-456.4 מיליון שקל (כ-24.5% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד. איחוד תוצאותיהן של החברות הנרכשות, שאוחדו לראשונה, תרם כ-352 מיליון שקל לרווח הגולמי. בנוסף, הגידול ברווח הגולמי נבע גם מגידול בסך של כ-13 מיליון שקל במגזר מוצרי צריכה חשמליים וכן מגידול בסך כ-45 מיליון שקל במגזר קמעונאות חשמל.
הרווח התפעולי בתקופה טיפס בכ-91% לכ-209 מיליון שקל, לעומת כ-109 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2020. איחוד תוצאותיהן של החברות הנרכשות, שאוחדו לראשונה, תרם כ-41 מיליון שקל. הרווח הנקי מפעילויות נמשכות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 טיפס לכ-159 מיליון שקל לעומת כ-80 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי של החברה בתקופה הסתכם בכ-159 מיליון שקל לעומת כ-281 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי אשתקד כלל רווח חד פעמי בסך כ-201 מיליון שקל מפעילות שהופסקה בגין מכירת גולן טלקום.
ה-EBITDA בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 עלה בכ-81.2% לכ-290 מיליון שקל, לעומת כ-160 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2020.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה