השוק

אפל מפתיעה: מכירות האייפון רשמו שיא, אך התחזיות הוחמצו

אפל פרסמה את הדו"ח הרבעוני שלה עם עלייה בכנסות שזינקו בעיקר בעקבות מכירות האייפון, יחד עם זאת תוצאות הרבעון לא עומדות בקנה אחד עם תחזיות האנליסטים
שירה יום טוב | 
אפל בעליה (צילום pexels ice edit)
אפל פירסמה הבוקר (שישי) את התוצאות הפיננסיות לרבעון הכספי של 2021 שהסתיים ב-25 בספטמבר 2021. החברה רשמה הכנסות ברבעון של ספטמבר של 83.4 מיליארד דולר, לעומת תחזיות של 84.68, ויחד עם זאת מדובר בעלייה של 29% בהשוואה לשנה, ורווח רבעוני למניה מדוללת של 1.24 דולר לעומת 1.23, תחזית האנליסטים. בכל מצטרפת אפל לאמזון שרשמה גם היא דו"ח שאכזב את התחזיות.
העלייה בהכנסות של אפל מגיעה בעקבות עליה כללית במכירת מוצרים ובייחוד במכירות האייפון שעלו בשיעור של 47% והסתכמו ב-36.87 מיליארד דולר לעומת תחזיות של 41.6  מיליארד דולר שהוחמצו. העלייה במכירות הורגשה באפל גם אייפד ובמוצרים הלבישים עלו גם הם, בשיעורים נמוכים, וקטגוריית השירותים של החברה רשמה עלייה של 25.6% וסיכמה הכנסות של 18.28 מיליארד דולר. 
"השנה השקנו את המוצרים החזקים ביותר שלנו אי פעם, החל ממחשבי Mac המופעלים על ידי M1 ועד למערך אייפון 13 שמציב סטנדרט חדש לביצועים ומעצים את הלקוחות שלנו ליצור ולהתחבר בדרכים חדשות", אמר טים קוק, מנכ"ל אפל. "אנחנו מחדירים את הערכים שלנו בכל מה שאנחנו מייצרים - מתקרבים ליעד שלנו לשנת 2030 להיות פחמן ניטרלי במעלה ובמורד שרשרת האספקה ​​שלנו ולאורך מחזור החיים של המוצרים שלנו, ולקדם את המשימה שלנו לבנות עתיד שוויוני יותר".
"תוצאות השיא שלנו ברבעון ספטמבר חתמו את שנת הכספים המדהימה של צמיחה דו ספרתית חזקה, במהלכה קבענו שיאי הכנסות חדשים בכל המגזרים הגיאוגרפיים וקטגוריות המוצרים שלנו למרות אי הוודאות המתמשכת בסביבת המאקרו", אמר לוקה מאסטרי. סמנכ"ל הכספים של אפל. "השילוב של ביצועי השיא שלנו במכירות, נאמנות לקוחות ללא תחרות והעוצמה של המערכת האקולוגית שלנו הביאו את בסיס המכשירים המותקנים הפעילים שלנו לשיא חדש בכל הזמנים. במהלך הרבעון של ספטמבר, החזרנו למעלה מ-24 מיליארד דולר לבעלי המניות שלנו, כאשר אנו ממשיכים להתקדם לקראת היעד שלנו להגיע לפוזיציה ניטרלית מזומנים לאורך זמן".
דירקטוריון אפל הכריז על דיבידנד במזומן של 0.22 דולר למניה של המניות הרגילות של החברה. הדיבידנד ישולם ב-11 בנובמבר 2021 לבעלי המניות הרשומים מיום סגירת העסקים ב-8 בנובמבר 2021.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה