השוק
גוגל ויוטיוב ניפצו את התחזיות, מניית אלפבית עלתה
חברת האם של גוגל הציגה דו"ח רבעוני חזק מאוד, עם עליות של עשרות אחוזים בכל תחומי הפעילות וציוני דרך חשובים לאתר הווידאו שלה. המשקיעים מאמינים שהמגמה תמשיך
אלפבית, חברת האם של יוטיוב, דיווחה אמש על תוצאות פעילותה לרבעון השני של 2021, והציגה דו"ח מצוין עם עליות ניכרות בכל המדדים לעומת הרבעון המקביל ב-2020. החברה רשמה הכנסות בסך 61.9 מיליארד דולר – עלייה של 62%, רווח תפעולי של 19.4 מיליארד דולר – עלייה של 31%, ורווח נקי בגובה 18.5 מיליארד, המהווה עלייה מטאורית של 165% (כלומר פי שניים ושני שליש). החברה רשמה רווח של 27.3 דולר למניה.
מדובר בדו"ח טוב בהרבה מכפי שצפו האנליסטים, שהעריכו הכנסות בגובה 56 מיליארד דולר ורווח של 19.14 דולר למניה.
רוב הכנסות החברה, כידוע, מגיעות מפרסום – מעט יותר מ-50 מיליארד דולר. מתוכם, 7 מיליארד דולר באו מפרסומות ביוטיוב – כמעט כפול מלפני שנה. החברה ציינה גם כי YouTube Shorts, המתחרה שלה לטיקטוק שהושק החודש בישראל, הגיע ל-15 מיליארד צפיות בכל יום. במקביל, תחום שירותי הענן של החברה, שעדיין מנסה לכבוש נתח שוק משמעותי מול השליטות אמזון ומיקרוסופט, גדל ב-54% להכנסות של 4.6 מיליארד דולר, אך עדיין נתון בהפסד תפעולי, אם כי הוא ירד מכמעט מיליארד וחצי דולר לפני שנה ל-591 מיליון דולר ברבעון הקודם.
מעניין לציין כי ברגעים שלפני פרסום הדו"ח רשמה מניית גוגל ראשית צניחה של 1.2% ממחיר הסגירה אתמול, מ-2,638 דולר ל-2,605 דולר, ואז נסקה ל-2,773 דולר – עלייה של 5.2% לעומת מחיר הסגירה. לאחר מכן היא ירדה חזרה ונכון לזמן הכתיבה התייצבה על 2,722 דולר – עלייה של 3.2% משער הסגירה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה