השוק

מודיס': חוסר היציבות הפוליטי בישראל מאיים יותר מהמערכה בדרום

חברת דירוג האשראי מודיס' מצטרפת לקונצנזוס ההערכות של חברות הדירוג וקובעת כי למערכה בדרום יש השפעות כלכליות מוגבלות בעוד חוסר היציבור הפוליטי עלול להביא להורדת דירוג האשראי של ישראל
ניצן כהן | 
בנימין נתניהו (צילום חיים צח, לע"מ)
חברת דירוג האשראי מודיס' פרסמה היום התייחסות ראשונה למצב הכלכלי בישראל שנמצאת במערכת בחירות מתמשכת ובמערכה טורדנית מול החמאס. ההתייחסות של מודיס' למצב בישראל דומה לקונצנזוס ההערכות של הכלכלנים ומעלה את החשש הגדול מפני חוסר היציבות הפוליטי בעוד למערכה בדרום יש השפעה מינורית וקצרת טווח על הכלכלה המקומית.
מודיס' היא חברת דירוג האשראי הקטנה מבין השלושה אולם היא נחשבת לשמרנית מכולן. מודיס' למעשה מותירה את דירוג האשראי של ישראל ברמה גבוהה של A1 אבל מבהירה כי הסכנה לדירוג האשראי של ישראל היא מהכיוון הפוליטי.
כאן המקום לציין כי לדירוג האשראי של ישראל יש חשיבות גדולה בכל הנוגע ליחסים מול המשקיעים ברחבי העולם. הורדת דירוג של ישראל תביא באופן ישיר לעלייה בריביות קצרות הטווח שמשלמת המדינה (משלם המסים) ומכאן הדרך לעלייה בריביות של החברות הישראליות קצרה.
באופן קרוני ניתן לראות כבר עכשיו זחילה של הריביות של החברות שמגייסות באג"ח, כלפי מעלה אולם עדיין לא מדובר ברמה שמצריכה התייחסות מיוחדת אבל בדרך כלל הורדת דירוג בפועל היא האחרונה בשרשרת של הורדות דירוג דה פקטו על ידי המשקיעים.
נכון להיום המצב הפוליטי די סבוך, הממשלה הקודמת לא העבירה תקציב משיקולים פוליטיים וזה גורם לכך שהשקעות שמייצרות צמיחה עתידית לא יוצאות לפועל ולמעשה הרכיב הציבורי בכלכלה נתקעה ובגלל עוצמת המגזר הפרטי היא לא מעביר את הכלכלה להתכווצות אלא רק ממתנת את הצמיחה אבל ככל שלא תקום ממשלה חדשה וככל שממשלת המעבר לא תרגיע את המצב הביטחוני, הדבר יקבל ביטוי ביחס של המשקיעים לישראל ויביא בפועל לעליית ריביות, גם אם במישור הפוליטי לא יורד הדירוג באופן רשמי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה