השוק

הביאו ביכורים: חברות ההיי טק הישראליות שנולדו בשנה האחרונה

החברה שמגדלת זעפרן בתנאי מעבדה, זו שמפתחת חלב מתורבת ללא חליבת פרה, הסטארטאפ שיחזה מה יהיה מחיר הדירה שלכם בעוד 25 שנה, ועוד. לכבוד חג השבועות, אלו חברות ההיי טק הישראליות שהוקמו השנה וצמחו באופן משמעותי לצד הקורונה
מערכת ice |  1
הייטק (צילום freepik, pixabay)
חג השבועות הוא זמן טוב להביא ביכורים. לא מעט חברות ההיי טק ישראליות שהוקמו בשנה האחרונה, צמחו באופן מרשים במיוחד ולא נשברו למרות משבר הקורונה. אז הנה כמה דוגמאות שאספנו עבורכם.
חברת האגרו-טק זעפרן-טק שהוקמה ביולי האחרון, מפתחת טכנולוגיה לגידול זעפרן באופן מבוקר וממוכן בתנאי מעבדה. הזעפרן נחשב לתבלין היקר ביותר בעולם וידוע בכינויו "הזהב האדום". מחירו הגבוה נובע מהקושי הרב בהפקתו, מאחר שכל פרח ממנו מופק התבלין פורח אך ורק פעם אחת בשנה. בכדי להפיק גרם אחד של זעפרן, נדרשים כ-120 פרחים. לכן נמכר הזעפרן במחיר שנע בין 30-50 דולר לגרם אחד בלבד. הטכנולוגיה הייחודית שפתחה החברה, מאפשרת פיתוח מכולות גידול אוטומטיות המנוהלות מרחוק. הזעפרן גדל בתנאי מעבדה ובצורה מבוקרת, וכך מבטיחה החברה אספקת זעפרן בכמות גבוהה ואיכותית בכל ימות השנה לצד חיסכון אדיר במשאבי טבע וכוח אדם.
חברת הפוד-טק הישראלית BioMilk הוקמה גם היא ב-2020. החברה עוסקת בתחום טכנולוגיות המזון ומפתחת תהליך תעשייתי לייצור חלב מתורבת המופק ללא חליבה של פרה באמצעות תאי חלב. בנוסף לכך החברה מפתחת תהליך תעשייתי לייצור חלב אם מתורבת. באמצעות הטכנולוגיה של החברה ופיתוח מדעי ייחודי, מתאפשר ייצור בר קיימא של מוצרי חלב מתורבתים בעלי ערך גבוה. החברה מפתחת את החלב תוך שמירה על הסביבה, הפחתת גזי חממה, חיסכון בניצול משאבי טבע כדוגמת מים וקרקעות ושמירה על איכות חייהם של בעלי החיים.
חברת הנדל"ן-טק,  Propdo AI שנוסדה ביוני 2020, פיתחה פלטפורמה ייחודית שחוזה התפתחות מחירים של נכסי נדל"ן עד 25 שנה קדימה באמצעות בינה מלאכותית ולמידת מכונה. הפלטפורמה משקללת אלמנטים נדל"נים, תחבורתיים, תכנוניים, כלכליים, דמוגרפיים ועוד, ובשילוב עם  כלי בינה מלאכותית big data ו-data science.  מדובר בטכנולוגיה ייחודית  שזמינה כרגע בישראל ובעתיד צפויה להתרחב גם לאירופה ולארה"ב.
אמנם חברת Anima, קיימת כבר זמן ממושך, אולם צמחה משמעותית בשנה האחרונה, והחלה לגייס מספר משמעותי של עובדים-זאת לאחר שעד לא מזמן כללה רק את המייסדים. החברה מציעה פלטפורמה מלאה של "עיצוב לפיתוח", המאפשרת למעצבים ומפתחים לחלוק סביבת עבודה משותפת. באמצעות אנימה מעצבי מוצר יכולים להמשיך ולעבוד על הכלים אליהם הם רגילים, כמו Adobe XD, Sketch ו-Figma   ובסוף תהליך העיצוב, לייצא את העיצוב לכדי אבטיפוס מבוסס קוד. הטכנולוגיה חוסכת זמן ומונעת היווצרות צוואר בקבוק, טעויות מיותרות, ולא מעט עבודה שחורה למפתח. בזכותה יכול המעצב להגשים את החזון העיצובי שלו במלואו, בלי שרכיבים או פונקציונליות יאבדו בתרגום בין עיצוב לפיתוח. בעזרת אנימה יכול המפתח, לתרגם את העיצוב אוטומטית לקוד ידידותי מה שחוסך את העבודה השחורה ומקצר את זמן הפיתוח. אנימה מספקת מענה ללקוחות ענק כמו פייסבוק, גוגל, אמזון ורבות נוספות.
חברת הסייבר הישראלית Apiiro הוקמה באוקטובר 2020. החברה פיתחה פלטפורמה ראשונה מסוגה בעולם לפיתוח מאובטח המאחד אנשי פיתוח, אבטחה ורגולציה. הפלטפורמה יוצרת תוכנית עבודה מתועדפת להקטנת הסיכונים בהתאם להשפעה העסקית שלהם. פלטפורמה ייחודית זו מוטמעת כבר במערכות של ארגונים גדולים וקטנים כאחד ומחברת בין כל הגורמים בצד הפיתוח בצורה אוטומטית לחלוטין. המערכת לומדת את הידע של המפתחים והתנהגות הקוד, באופן שונה ממערכות המתחרים. המערכת מאפשרת למפתחים לשחרר קוד במהירות גבוהה לייצור מבלי להתפשר על בקרות אבטחה ותהליכי ניהול סיכונים. ניתוח הקוד המעמיק, המידע שהאפליקציה מעבדת, הידע על המפתחים וההשפעה העסקית של כל שינוי שהם מבצעים בקוד - מחוברים לפתרון כולל שהפך נחוץ מאוד לארגונים רבים בעקבות משבר הקורונה.
חברת chunk foods הישראלית הוקמה על ידי היזם עמוס גולן בשלהי שנת 2020. החברה משתמשת בטכנולוגיית פרמנטציה חדשנית לפיתוח תחליפי בשר המדמים נתחים שלמים וכבר מסתמנת כמובילה עולמית בתחום בזכות שיטת הפרמנטציה החדשנית שפיתחה. הטכנולוגיה שצ׳אנק פודס מפתחת לייצור תחליפי בשר בעלי מרקם ומראה של נתחים שלמים יאפשר לחברה להתמקד בפיתוח חלופות בקר, תוך שימוש ברשימה מצומצמת ואיכותית של מרכיבים בריאים ומוכרים, ללא תוספי מזון, מייצבים או שימוש בהנסה גנטית. פיתוח של מוצרים המדמים במרקם ובמראה נתחים שלמים כמו סטייק נחשבים לרוב לקשים והמורכבים ביותר להשגה. לטכנולוגיה ולידע של צ'אנק פודס הישראלית יש פוטנציאל גדול למלא תפקיד משמעותי בהבאת מוצרים מסוג זה לשוק הצרכני. נתחים שלמים של בשר בקר כמו סינטה או צלעות היו הגביע הקדוש של תחום הבשר האלטרנטיבי משום שהם מהווים כ 60% משוק בשר הבקר בארה"ב. החברה התגברה על המגבלות הטכנולוגיות של גישות אחרות בכך שיצרה, באמצעות טכנולוגיית הפרמנטציה הייחודית, מוצרים טעימים הנראים ומתבשלים ממש כמו בשר תוך הקפדה יתרה על רשימת מרכיבים נקייה, קצרה ומובנת לצרכן. השלב הבא של החברה הוא ייצור בקנה מידה גדול של אלטרנטיבות מוחשיות ובריאות לנתחי בשר שלמים של בקר ודגים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    1
    tsSLAueP 05/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    (select(0)from(select(sleep(15)))v)/*'+(select(0)from(select(sleep(15)))v)+'"+(select(0)from(select(sleep(15)))v)+"*/
    סגור