השוק

אמזון השלימה גיוס של 18 מיליארד דולר באג"ח; דירוג החברה עלה

אמזון רצתה לגייס 15 מיליארד דולר אולם מצב השווקים איפשר לה להגדיל את היקף הגיוס ל-18 מיליארד דולר; מודי'ס: לחברה יש מספיק מקום לחוב נוסף
ניצן כהן | 
ג'ף בזוס, אמאזון (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של ג'ף בזוס, ויקיפדיה/Joe Mabel)
אמזון השלימה בימים האחרונים הנפקה של אגרות חוב בהיקף ענק של 18 מיליארד דולר. בתחילה הייתה מעוניינת החברה בגיוס של עד 15 מיליארד דולר אולם לאור מצב השווקים והיכולת שלהם לקלוט הנפקות קונצרניות בהיקפים כאלה, החליטה החברה להרחיב את הגיוס ל-18 מיליארד דולר.
במקביל לגיוס העלתה מודי'ס את דירוג האשראי של החברה ל-A1 תוך שהיא כותבת כי הסיבה המרכזית להעלאת דירוג האשראי של אמזון היא היכולת שלה לקלוט חוב נוסף הן ברמת תזרים המזומנים שמשרת את החוב והן ברמת המאזן שיכול לקלוט חוב נוסף.
אמזון הודיעה כי היא מעוניינת להשתמש בחלק מהכסף (ככל הנראה מדובר במיליארד דולר) להשקעות בתחום הקיימות.
יש לציין כי הימים האלה הם ימים מצויינים לגיוס חוב לחברות זקוקות למזומנים (וגם אם לא) וזאת בשל הריביות הנמוכות והנזילות המשמעותית של המשקיעים, כמו גם התיאבון לסיכון.
אמזון נמצאת בשנה האחרונה בעיצומה של תוכנית השקעות משמעותית בעיקר בתחומי שינוע הסחורות שהן האתגר הגדול ביותר של החברה. באופן עקרוני אמזון מצטיינת בהגעה מהירה של מוצרים לבתי הלקוחות ולאור הביקושים ההולכים וגדלים לרכישות באינטרנט, בעיקר מאז פרץ משבר הקורונה, הרי שהאתגר הזה הופך להיות משמעותי הרבה יותר לאמזון שאם תיכשל באתגר הזה, הרי של היתרון היחסי שלה ימחק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה