השוק

האיחוד האירופי לא יחדש את החוזה עם אסטרה זניקה; חיסוני פייזר יקבלו עדיפות

בכירים באיחוד האירופי אומרים כי האיחוד לא יחדש את ההסכם עם אסטרה זניקה מעבר לחודש יוני ולאחר מיכן פייזר וביונטק יקבלו עדיפות באספקת חיסונים למדינות האיחוד
ניצן כהן | 
חיסון לקורונה (צילום Magma Images)
בכירים באיחוד האירופי מצוטטים היום בכלי התקשורת באירופה כאומרים שהאיחוד לא יחדש את ההסכם עם אסטרה זניקה מעבר לחודש יוני ולאחר מיכן יקבלו החיסונים של פייזר וביונטק עדיפות בכל הנוגע לאספקת חיסונים למדינות האיחוד האירופי.
האמירות האלה של בכירי האיחוד האירופי מתכתבות עם העלאת התחזיות של ביונטק לפיהן קיבלו היא ופייזר שורה של הזמנות גדולות ובלתי צפויות לחסונים לקורונה מתוצרתן. ההזמנות, אמרו בביונטק, מדברות כבר על 2021 אולם מתקבלות כבר הזמנות גם ל-2022 ול-2023.
בשלב הזה ביונטק ופייזר לא מגדילות את מתקני הייצור שלהן מעבר למצבה הקיימת אולם ביונטק אמרה כי בכוונתה להקים מפעל בסינגפור שיהיה מוכן ב-2023 ואז ניתן יהי לספק חיסונים מתוצרתה גם ברחבי יבשת אסיה בשנים הבאות.
אסטרה זניקה לא הגיבה לציטוטים שמפורסמים בכלי התקשורת האירופים ואף מניות החברה נסחרות ביציבות מתוך אמונה שאסטרה זניקה לא תוותר בקלות על החיסון שלה ותבצע בו את השינויים שיש לבצע ותחזור לשווק אותו ברחבי האיחוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה