השוק

אמזון היכתה את התחזיות עם הכנסות של 108 מיליארד דולר, המניה מזנקת

לא רק שאמזון ניפצה את תחזיות האנליסטים, ההכנסות והרווחים זינקו גם בארה"ב וגם באשר העולם, כאשר ענקית המסחר המקוון ניצלה היטב את שנת הקורונה. אנדי ג'סי ייכנס לתפקיד המנכ"ל ברבעון השלישי
מערכת ice | 
ג'ף בזוס, אמאזון (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של ג'ף בזוס, ויקיפדיה/Joe Mabel)
גידול ענק בהכנסות וברווחים, ענקית המסחר פותחת את השנה חזק עם נתונים מצוינים של דו"חות החברה לרבעון הראשון של 2021, ועל הדרך גם לנפץ את תחזיות האנליסטים. אמזון ניצלה היטב את שנת הקורונה ושירותי המסחר המקוון כאשר הכנסותיה גדלו בכמעט 44% ועמדו על 108.52 מיליארד דולר, וזאת אל מול תחזיות האנליסטים שהביאו לחברה צפי הכנסות של 104.5 מיליארד דולר.
גם בקטגוריית הרווח הנקי הציגה אמזון נתונים חזקים במיוחד, ברווח שעמד על 8.12 מיליארד דולר, זינוק של מעל 200%. המניה הגיבה בהתאם ועלתה בשיעור של 5% במסחר המאוחר בארה"ב. על פי אמזון, גם ברבעון השני ניתן יהיה לראות את מגמת העלייה של החברה, ועל פי החברה ההכנסות צפויות לגדול לטווח של בין 110 ל-11ט מיליארד דולר. 
ג'ף בזוס, מייסד אמזון, החליט השנה להיפרד מתפקיד מנכ"ל החברה, ועל פי הדו"ח המהלך יקרה ברבעון השלישי - אז ייכנס אנדי ג'סי שהגיע מתחום מחשוב הענן בחברה. בזוס עזב את התפקיד לאחר שהודיע כי ברצונו להתמקד בפרויקטים אחרים שלו כמו קרנות הצדקה שלו ופרויקט החלל.
מתוך הכנסות החברה ברבעון הראשון, רובן הגיעו דרך מסחר מקוון, כאשר שנת הקורונה היטיבה עם אמזון שעלתה בקטגוריה זו בכמעט 40%. אמזון הצליחה להביא לגידול בהכנסות לא רק בארה"ב, כאשר בפילוח הנתונים: ההכנסות בצפון אמריקה עלו ב-37.6%, ובשאר העולם ב-60.4%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה