השוק

הבנק השוויצרי: "הסכנה הגדולה של ישראל - שיהיה בה טוב מדי"

דיוויד קוהל, הכלכלן הראשי של הבנק השוויצרי יוליוס בר, מעריך שהתיאבון לסיכון והאמון הגובר בכלכלה הישראלית יחזקו את השקל ויקשו על בנק ישראל להמשיך לרכוש דולרים כדי למתן את המגמה; הריבית בישראל תישאר נמוכה למרות השיפור הכלכלי
ניצן כהן | 
דיוויד קוהל (צילום יוליוס בר)
הכלכלן הראשי של יוליוס בר, דיוויד קוהל, יוצא היום (ראשון) בתחזית אופטימית לכלכלה הישראלית למרות חוסר היציבות הפוליטי: "הבחירות הרביעיות בתוך שנתיים בלבד לא ערערו את יציבות כלכלת ישראל. מגפת הקורונה והסגרים היו הגורמים הדומיננטיים בחוסר היציבות הפוליטית והכישלון בהעברת תקציב הפך משני לאור המצב החירום הבריאותי בפועל בשנה האחרונה". 
"הכלכלה והדינמיקה שלה עוצבו הרבה יותר כתוצאה מהסגרים של השנה שעברה והאטת הצריכה וההשקעות, אשר יתחדשו בחדות ויתאוששו משמעותית השנה". 
קוהל מציין בחיוב את מבצע החיסונים המוצלח שארגנו קופות החולים כזרז לחזרה לצמיחה כלכלית. "מבצע החיסונים המוצלח בישראל פירושו סיכונים נמוכים יותר להתאוששות הכלכלית בשנת 2021 בהשוואה לאזורים אחרים בעולם, כך שמה שעלול להפוך לסיכון הגדול ביותר לתחזית הכלכלית של ישראל הוא שיהיה פה טוב מדי.
"על רקע עליית תיאבון הסיכון והגברת האמון במסחר הרפלציה (ניפוח מחדש) השקל המתחזק יקשה על המשק ורכישות מטבע חוץ על ידי בנק ישראל והריבית הנמוכה צפויות להימשך, למרות התאוששות כלכלית איתנה מאוד. 
"דינמיקת האינפלציה תחווה עיוות דומה כמו במדינות אחרות בהתחשב בהשפעות של התנודות הגדולות במחירי הסחורות. האינפלציה הבסיסית צפויה להישאר נמוכה, ולפיכך מצדיקה את המשך המדיניות המוניטרית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה