השוק

ג'ף בזוס פרש: זו הנקודה המעניינת שחשוב לשים אליה במהלך של מייסד אמזון

המנכ"ל החדש, אנדי ג'סי, לא מגיע מתחום הכספים באמזון ולא מתחום הקמעונאות, אלא דווקא מתחום מחשוב הענן. בזוס פעל באותו מהלך כמו ביל גייטס שהעביר את המושכות לראש חטיבת הענן של החברה
יהודה לוינגר | 
אנדי ג'סי, ג'ף בזוס (צילום יוטיוב/FRONTLINE PBS, Summit)
הודעתו של ג'ף בזוס על פרישתו מניהול ענקית הקמעונאות אמזון, הובילה לסערה בהקשר לעזיבתו של האיש העשיר ביותר בעולם. לדברי בזוס, הסיבה לכך קשורה ברצונו להתמקד בקרנות שפיתח, אם לסיוע לצעירים במדינות נחשלות או חקר החלל, כמו גם עיתון הוושינגטון פוסט שרכש בשנת 2013.
המנכ"ל החדש שימונה הוא אנדי ג'סי שגוייס לאמזון בשנת 1998 ומאז היה אמון על שירותי הענן של החברה ה-AWS והוא למעשה זה שהפך אותה לשחקן מרכזי בתחום שבו משחקות השחקניות הגדולות ביותר בעולם כמו גוגל, מיקרוסופט ועד שחקניות משנה לא קטנות כלל ועיקר.
הבחירה בג'סי מעניינת. הוא לא מגיע מעולם הכספים, כפי שהיה מנכ"ל אפל טים קוק אחרי עידן סטיב ג'ובס. בבנק לאומי מצביעים על הנקודה החשובה שצריך להסתכל עליה והיא מאיפה הגיע ג'סי לתפקיד הניהול בענקית הקמעונאות.
לדברי שמוליק קרפף, אנליסט ניירות ערך זרים בבנק לאומי, יש לשים לב לכך שהמנכ"ל החדש מגיע למעשה מתחום מחשוב הענן (AWS) ולא מתחום הריטייל (קמעונאות): "שימו לב כמה זה דומה למהלך במיקרוסופט, במסגרתו ביל גייטס העביר את המושכות לא לראש חטיבת הווינדווס אלא דווקא לראש חטיבת AZURE, חטיבת הענן של החברה".
אחת הנקודות המרכזיות שבזוס התמקד בה במכתב הפרידה שלו מהעובדים הייתה פעילות הענן של החברה.  לכן נראה שדווקא ההיכרות שלו עם התחום כמו גם היכולת המוכחת להפוך לשחקן מרכזי בענף מרגיעה מאוד את המשקיעים למרות הסיכונים הגדולים שיש בהחלפה של מנכ"ל מיתולוגי בסדר גודל של בזוס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה