השוק
קופיקס משנה כיוון בקורונה: הפסידה בבתי הקפה, אך צמחה הודות למרכולים
הרשת שבשליטת רמי לוי שיווק השקמה הפסידה כ-1.4 מיליון שקל בקטגוריית בתי הקפה ברבעון השלישי, אך צמחה בסה"כ הודות לגידול בהכנסות בסופרים הקטנים. מנכ"ל קופיקס: "אנו מאמינים שהתכנית האסטרטגית תוביל תרומה חיובית כבר בטווח הקצר"
רשת בתי הקפה והמרכולים קופיקס שבשליטת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את הרבעון השלישי: בגזרת המרכולים היא רושמת צמיחה דו ספרתית ומנגד, ירידה בהכנסות פעילות בתי הקפה בעקבות השלכות משבר הקורונה. הרשת, שהפעילה 110 סניפים מתוכם 35 מרכולים, הסבה מתחילת השנה 14 מרכולים תחת המותג "סופר קופיקס" לפורמט "רמי לוי בשכונה", בנוסף ל-3 מרכולים שפעלו תחת פורמט זה בסוף שנת 2019.
מהנתונים שפרסמה קופיקס, בניהולו של פיני שטרית, עולה כי בסקטור המרכולים זינקו ההכנסות ברבעון בכ-29% בעקבות 14 סניפי מרכולים שהוסבו מפורמט "סופר קופיקס" לפורמט "רמי לוי בשכונה" לעומת 3 סניפים מוסבים בתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן במהלך התקופה נרכשו 4 מרכולים חדשים תחת המותג "שוויצריה הקטנה"; שיעור הרווח הגולמי בתחום המרכולים עלה לכ-31.1%, בהשוואה לכ-30.6% ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי של קופיקס ברבעון עלה לכ-30.8%, בהשוואה לכ-30% ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-0.7 מיליון שקל, וזאת לאחר הכרה בהוצאות חד פעמיות בסך של כ-1.1 מיליון שקל בגין סגירת בתי קפה בהפעלה עצמית שפעלו בהיעדר כדאיות כלכלית, מעלייה בהפרשה לחובות מסופקים ומהפחתת ערך מלאי בעקבות משבר הקורונה.
ההפסד התפעולי, לפני הוצאות אחרות, בפעילות בתי הקפה ברבעון הסתכם בכ-1.4 מיליון שקל, בהשוואה לרווח תפעולי בסך של כ-0.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד התפעולי לפני הוצאות אחרות הושפע בעיקר מהירידה האמורה בהכנסות בעקבות השלכות משבר הקורונה.
ההפסד המיוחס לבעלי המניות ברבעון השלישי של שנת 2020 הסתכם בכ-0.9 מיליון שקל, לעומת הפסד בסך של כ-0.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהפסד נבע בעיקר מהירידה האמורה בהיקפי הפעילות של בתי הקפה כתוצאה מהשפעת התפשטות נגיף הקורונה, וכן מהכרה בהוצאות חד פעמיות בנטו בסך של כ-1.1 מיליון שקל המיוחסות לסגירת בתי קפה שפעלו בהיעדר כדאיות כלכלית, לגידול בחובות מסופקים ולירידת ערך מלאי בעקבות השפעת נגיף הקורונה.
בסה"כ: ההכנסות ברבעון צמחו בכ-4% לכ-74 מיליון שקל, בהשוואה לכ-71 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות הושפעו לחיוב מצמיחה דו-ספרתית בהכנסות המרכולים ומנגד ירידה חדה בהכנסות פעילות בתי הקפה נוכח משבר הקורונה וסגירת בתי קפה בהפעלה עצמית שפעלו בהיעדר כדאיות כלכלית.
רן אפרתי, יו"ר קופיקס גרופ: "הצמיחה בתחום המרכולים היא פועל יוצא של הצלחת הפורמט של 'רמי לוי בשכונה'. בכוונתנו לפתוח מרכולים חדשים, זאת כחלק מתוכניותינו להרחבת הרשת והגדלת היקפי המכירות. זו בשורה צרכנית ואנו רואים את ההיענות של הלקוחות לשינוי בפורמט. למרות משבר הקורונה אנחנו מצליחים להציג רווחיות תפעולית בפעילות הקבוצה הן ברבעון השלישי והן בתשעת החודשים הראשונים של השנה. כמו כן, במהלך החודשים האחרונים הגדלנו את היקף ההשקעה בפעילות החברה הגלובאלית של קופיקס בסכום כולל של כ-2.5 מיליון דולר, וזאת במטרה לתמוך בהרחבת הפעילות העסקית של המותג קופיקס בחו"ל, לרבות הקמת מפעלי ייצור קפה ודברי מזון, וכניסה לראשונה למדינות נוספות, ביניהן: פולין, ברזיל, בריטניה, קזחסטאן וגרמניה".
פיני שטרית, מנכ"ל קופיקס גרופ: "ברבעון השלישי של השנה הצלחנו להגדיל את היקפי הפעילות של הקבוצה למרות ההשפעות המנוגדות של גידול חד בהכנסות המרכולים ומנגד ירידה בהכנסות פעילות בתי הקפה. במקביל, המשכנו את מגמת השיפור בשיעור הרווח הגולמי של הקבוצה לכ-30.8% - בעיקר בשל הפעולות המתמשכות לשיפור בתנאי הסחר והשוואתם לתנאי הסחר של רשת רמי לוי, לצד שיפורים במערך הלוגיסטי של הקבוצה. למרות הצמיחה בהכנסות והשיפור ברווחיות הגולמית, סיכמנו את הרבעון השלישי עם ירידה קלה ברווח התפעולי כתוצאה מהכרה בהוצאות חד פעמיות המיוחסות בחלקן למשבר הקורונה. אנו מאמינים שיישום התכנית האסטרטגית לפיתוח וייעול החברה, שפירותיה כבר קיבלו ביטוי ברבעונים האחרונים, ימשיכו להניב תרומה חיובית לתוצאות הכספיות של החברה כבר בטווח הקצר והבינוני".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה