השוק

לעשות עסקים ולנסוע בטסלה: יזמי הנדל"ן צחי ועידו חג'ג' בביקור באמירויות

בעלי קבוצת הנדל"ן טסו לדובאי לישיבה עסקית ונסעו במכונית האוטונומית של טסלה לעיני נוף של מגדלי יוקרה באחת המדינות העשירות בעולם. וגם: כך נראה "מיני אקווריום" באיחוד האמירויות

שרון טל | 
צחי חג'ג', ליאור רז, ערן סלע, עידו חג'ג' (צילום אינסטגרם צחי חג'ג')

ההסכם מול ישראל לאמירויות עוד לא נחתם רשמית, אבל במגזר העסקי כבר העבירו להילוך גבוה. יזמי הנדל"ן מבעלי קבוצת הנדל"ן חג'ג' – האחים צחי ועידו חג'ג', נמצאים בימים אלו בביקור עסקי באיחוד האמירויות.  

בסרטונים שהעלה צחי חג'ג' בסטורי של חשבון האינסטגרם שלו הראה לעוקביו את חדר הישיבות המפואר אליו הגיע לרגל "ישיבה עסקית" ולאחר מכן גם את היופי של דובאי דרך נסיעה במכונית אוטונומית של טסלה, במהירות של יותר מ-100 קמ"ש, ללא מגע יד אדם. למי שהמשיך לעקוב, חג'ג' העלה סרטון נוסף בו הוא מצביע על "מיני אקווריום" ­–למעשה אקווריום ענק במרכז מסחרי בו דגים בגדלים ענקיים.

מאוחר יותר שיתף חג'ג' תמונה באינסטגרם יחד עם אחיו עידו חג'ג', עופר סלע, ועם השחקן ליאור רז (פאודה).
 

חלוצים בדובאי...

A post shared by Hagag Group (@tzachi_hagag) on

חג'ג' אינו היחיד שהגיע בימים אלו לאמירויות. אמש (ג') יצאה משלחת של אנשי עסקים ישראלים לאיחוד האמירויות, במטרה לדון באפשרויות ובפוטנציאל העסקי של שיתוף הפעולה חברות במדינה. בראש המשלחת עמד מנכ"ל בנק הפועלים, דב קוטלר, שהודיע הבוקר (ד'), כי פועלים צפוי להתחיל לעבוד מול הבנקים באיחוד האמירויות, לאחר חתימת הסכם הנורמליזציה בשבוע הבא בבית הלבן.
גם בנק לאומי, בניהולו חנן פרידמן, של סימן את איחוד האמירויות כהזדמנות הפיננסית הבאה. ב-14 בספטמבר ייסעו מנכ"ל בנק לאומי, חנן פרידמן, ויו"ר הבנק, סאמר חאג' יחיא, לביקור עסקי במדינת המפרץ. השניים יובילו משלחת של אנשי עסקים ישראלים במטרה לעודד שיתופי פעולה בין המדינות. במהלך הביקור צפויים פרידמן, חאג' יחיא וראשי המשק הישראלי לקיים פגישות עם בכירי מדינות המפרץ ואנשי עסקים בכירים.
לאיחוד האמירויות אחת הכלכלות העשירות בעולם. בעבר נשענה ברובה על מצבורי נפט, אך כיום המצב השתנה. התמ"ג של איחוד האמירויות ב-2019 נאמד בכ-420 מיליארד דולר, כשרק רבע מתוכו הוא מנפט וגז. התמ"ג במדינה הוא כ-43 אלף דולר לתושב, גבוה בכ-80% מממוצע מדינות ה-OECD. רבע מהתמ"ג הוא מתיירות ומסחר קמעונאי וסיטונאי (כ-12% כל אחד), 9% מתחומי הביטוח והפיננסים, 9% בתחום בהתעשייה, 8.5% מבנייה, וכ-24% מהכנסות אחרות.
עם השנים הבינו באמירויות כי התלות בנפט יכולה להוות גם מכשול, והפכו את המדינה למוקד עסקים פתוח לתאגידים בינלאומיים, באמצעות רגולציה מקלה ועלויות העסקה זולות. כך, עם הזמן הפכה המדינה למוקד עסקי אסטרטגי, וחברות עולמיות ראו בה כמוקד להשקעה לטווח ארוך. גם ישראל נכנסת כעת לרשימה, כשהבנקים הם רק חלק משורת ארגונים וחברות שיבססו קשרי מסחר במדינה מהמפרץ, בשנים הקרובות.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה