השוק

קיבל תשובה: הפגישה שעלתה למשה חוגג 25 מיליון שקל

בעלי בית"ר ירושלים רכש בשבוע שעבר מניות של קבוצת דלק שבבעלות איש העסקים יצחק תשובה. השניים נפגשו גם בסוף השבוע - מה לימד משה חוגג את יצחק תשובה?  
שרון טל |  3
משה חוגג יצחק תשובה (צילום אינסטגרם משה חוגג)
איש העסקים ובעלי בית"ר ירושלים משה חוגג, רכש בשבוע שעבר מניות של קבוצת דלק בבעלות יצחק תשובה, בהיקף של כ-25-30 מיליון שקל.
חוגג, שנחשב לאחד מאנשי העסקים המסתוריים במגזר העסקי, נפגש בסוף השבוע עם בעלי דלק והם ביקרו יחדיו בעסקיו של תשובה בהרצליה ובתל אביב. על פי דיווחים, הפגישה נעשתה מול נושים שחוששים כי דלק לא תוכל להשיב את החובות שצברה דלק במהלך משבר הקורונה, ונראה כי חוגג שם כדי לעזור ולתמוך, לא רק ברכישת מניית, אלא גם בנוכחות בשטח.
חוגג שיתף באינסטגרם תמונה משותפת שלו ושל יצחק תשובה וכתב: "יצחק תשובה מלמד אותי על נדל"ן ואנרגיה ואני מלמד אותו על טכנולוגיה ובית"ר". עוד הוסיף: "מכל מלמדיי השכלתי", אך את המילים האלו מחק בהמשך.
קרדיט: אינסטגרם משה חוגג
חוגג נחשב לאחד אנשי העסקים המסתוריים בשוק הישראלי. את הונו עשה משורת השקעות בתחום הבלוקצ'יין, בין היתר כחלק מהיותו יזם ומשקיע בתחום ההייטק. כיום, חוגג הוא יו"ר קרן ההון סיכון סינגולריטים, הבעלים של חברת הבלוקצ'יין אליינמנט ומחזיק גם בקבוצת בית"ר ירושלים. בינואר האחרון הרוויח חוגג 7 מיליון דולר מגיוס של 125 מיליון דולר של חברת מון אקטיב, ולאחר ההנפקה החזיק במניות החברה בשווי של כ-100 מיליון דולר.
מנגד להצלחות, חוגג מתמודד בימים אלו עם מספר תביעות בהן מועלות טענות קשות המייחסות לו, כשהאחרונה בהם הוגשה לפני מספר ימים על ידי קבוצת האלקטרוניקה הטאיוונית FIH, שטוענת כי חברה בבעלות חוגג - סירין לאבס, חייבת לה יותר מ-6 מיליון דולר על עבודות פיתוח שביצעה בעבורה בשנת 2018. התביעה הזו כנגד חוגג נאמדת בכ-20 מיליון דולר, אך אינה היחידה.
תביעה אחרת נגד חוגג וחברת STOX, טוענת לתרגיל עוקץ של ממש בגיוס של החברה. התביעה, בסך 5 מיליון שקל, באה על רקע הטענות כי כספי הגיוס של החברה שימשו את הנתבעים ביניהם חוגג, למטרות אישיות, תוך הפרת התחייבויות שנתנו למשקיעים.
משבר הקורונה הפיל את מניית קבוצת דלק, שאיבדה כ-86% מערכה מתחילת השנה. ההתקרבות בין חוגג לבעלים מעניינת מאוד, שכן נראה שחוגג לא רק שותף עסקי של תשובה, אלא גם מוכן לסכן חלק ניכר מהונו כדי לסייע לבעלי דלק להתאושש ולחזור לימי הזוהר טרום משבר הקורונה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חוגג תינוק מגודל (ל"ת)
    טל 08/2020/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אין מתנות חינם
    ד 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ימים יגידו......
    סגור
  • 1.
    ובא הזרזיר אצל העורב (ל"ת)
    דורון 08/2020/17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור