השוק

לא קיבל את המינוי, עדיין מייעץ לנתניהו: התכנית של ברקת שתעקוף את כ"ץ

אחרי שהרבה לבקר את שר האוצר המכהן, חברו לליכוד ניר ברקת חושף את התכנית שגיבש לבקשת ראש הממשלה. עיקריה: מענקים ישירים לעסקים בסיכון, השקעה בהאצת הצריכה בקרב הציבור ו"הכשרות טורבו"
איתי פת-יה | 
ניר ברקת, ישראל כץ, בנימין נתניהו (צילום פייסבוק/ניר ברקת, ישראל כ"ץ, בנימין נתניהו)
ניר ברקת, שבקמפיין הבחירות האחרון עוד היה שר האוצר "המיועד" מטעם הליכוד הציג מוקדם יותר היום (ג') תכנית כלכלית משלו להתמודדות עם השלכות הקורונה – אותה הזמין ממנו, כך לדבריו, ראש הממשלה בנימין נתניהו.
ברקת מרבה לאחרונה להתראיין ולמתוח ביקורת על שר האוצר המכהן ישראל כ"ץ, חברו למלפגת הליכוד, ועל ניהולו את המשבר וכן קרא מספר פעמים לפטר את אנשי אגף התקציבים באוצר. בסוף השבוע האחרון נפגש עם נתניהו והציג בפניו את עיקרי התכנית, וזה ביקש ממנו להשלימה תוך מספר ימים. במסיבת העיתונאים המקוונת שברקת כינס, הוא טען כי קיים "העדר הקשבה" באוצר, שם מקדמים "תכניות מוכתבות שנכשלות". על כן, "תיקון משבר האמון עם המגזר העסקי מחייב שינוי גישה באוצר", לדבריו.
לפי התכנית, יש לתת מענקים ישירים ל-60 אלף עסקים בסיכון כדי למנוע מחיקה של 250 אלף משרות. החלוקה תתבסס על סוג העסק: עסקים בסיכון גבוה, כאלה שהמחזור שלהם נפגע ב-50% לפחות, יקבלו מחצית מסכום ההפסד בניכוי הוצאות נחסכות – זאת עבור עסקים עם מחזור שנתי של עד 20 מיליון שקל. עסקים בסיכון גבוה עם מחזור שנתי גבוה יותר יקבלו רבע מסכום ההפסד. עסקים בסיכון בינוני (ירידה של 25%-50% מהמחזור) יקבלו מענק של 25% מההפסד – גם כאן הכוונה לכאלה בעלי מחזור שנתי של עד 20 מיליון שקל. בעלי מחזור גבוה יותר יקבלו מענק של 12.5% מסכום ההפסד.
 
קראו עוד ב-ice
עוד יש להקצות 10 מיליארד שקל להאצת את הביקושים והגברת הצריכה בקרב הציבור, זאת כדי לתת למעסיקים סיבה להשיב 150 אלף איש לעבודתם. כנגד זאת תידרש השקעה זהה מהמגזר הפרטי. ההתמקדות בסעיף זה תהיה גם כן על ענפים בסיכון, כמו גם על עסקים בפריפריה דוגמת אתרי נופש בדרום ובצפון. כמו כן יושקעו 40 מיליארד שקל בהאצת צריכה של מוצרים תוצרת הארץ.

כמו כן תקודם "הסבה מקצועית טורבו", כך להגדרת ברקת, במסגרתה יבוצעו תוך שנתיים 100 אלף הסבות באחריות המעסיקים על חשבון המדינה. תקופה ההכשרה תעמוד על שלושה חודשים עד שנה, במהלכן המדינה תממן את העסקת העובד. ענפים רלוונטים שציין ברקת בהקשר זה הם הבנקאות, הבינוי, החקלאות והתחבורה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה