השוק
לראשונה כחברה ציבורית: ענקית הבשר עברה מהפסד לרווח
בלדי, מהחברות המובילות בישראל בתחום הבשר והמזון, מדווחת על נתוניה הכספיים כחברה ציבורית לאחר שהונפקה בינואר השנה; הרווח הגולמי זינק ב-85%

לאחר שהשלימה בינואר 2025 הנפקת מניות ראשונה בבורסה בתל אביב יצרנית המזון בלדי מפרסמת דוח שנתי ראשון כחברה ומסכמת את שנת 2024 עם תוצאות חזקות. ההכנסות בשנת 2024 עלו ב-22% והסתכמו בכ-1.23 מיליארד שקל, לעומת כ-1 מיליארד שקל בשנת 2023. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מצמיחת הפעילות עם חלק מהלקוחות הקיימים מהשוק הקמעונאי, וכן מהתקשרויות עם לקוחות חדשים. עיקר הגידול התרחש בתחום פעילות הסחר והמפעלים.
הרווח הגולמי הכולל בשנת 2024 עלה בכ-85% לכ-259 מיליון שקל, 20.9% מההכנסות, בהשוואה ל-140 מיליון שקל (13.9% מההכנסות) בשנת 2023. העלייה ברווח הגולמי נובעת מהגידול בהכנסות, וכן מהתמתנות בעלות חומרי הגלם וההוצאות ביבוא.
הרווח התפעולי בשנת 2024 עלה לכ-143 מיליון שקל, כ-11.6% מההכנסות, לעומת כ-23 מיליון שקל בשנת 2023 (2.5% מההכנסות), בעיקר בזכות גידול ברווח הגולמי והתייעלות בהוצאות התפעול. ה-EBITDA בשנת 2024 עלה לכ-168 מיליון שקל, לעומת כ-45 מיליון שקל בשנת 2023.
הרווח הנקי בשנת 2024 הסתכם בכ-97 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-30.5 מיליון שקל בשנת 2023. בלדי רשמה הוצאות מימון נטו של כ-25 מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון נטו של 62 מיליון שקל בשנת 2023.
ההון העצמי של החברה נכון לסוף שנת 2024 הסתכם לכ-212.5 מיליון שקל (23% מהמאזן), לעומת כ-141 מיליון שקל נכון לסוף שנת 2023 (כ-18.9% מהמאזן).
אורן נגר, מנכ"ל בלדי: "החברה פרסמה דוח שנתי ראשון כחברה ציבורית ומדווחת, ואנו מציגים צמיחה משמעותית ושיפור ניכר בכל הפרמטרים העסקיים. התוצאות של שנת 2024 משקפות את התרחבות החברה והעמקת פעילותה בשווקי היעד. בלדי מחזיקה אינטגרציה מלאה ופועלת בכל שרשרת הערך – יבוא, אחסון, ייצור, מכירות והפצה, אסטרטגיה המייצרת לנו סינרגיות חזקות ואופטימיזציה תפעולית המסייעת בשיפור הרווחיות.
עוד ב-
"אנו פועלים בשוק הצומח בעקביות, עם מעל 1,500 לקוחות פעילים ורואים מחויבות עמוקה לספק מוצרים איכותיים ושירות ללא פשרות. אנו ממוקדים כיום, בין היתר, בקידום התהליך מול הספק בברזיל מולו התקשרנו בהסכם יבוא, ובהקשר זה מבצעים את ההתאמות הנדרשות במפעל הספק. יישום ההסכם עשוי להערכתנו להביא לגידול של 30%-20% במחזור ההכנסות השנתי של החברה בשנת ההפעלה המלאה הראשונה, ולאפשר לנו הוזלת מחירים של המוצרים המיובאים. נמשיך להשקיע, לפתח ולייבא מוצרים חדשים, וכן לייעל תהליכים, כדי לבסס ולחזק את מעמדה של בלדי בשוק המזון בישראל ולייצר ערך למשקיעים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.הערבים אוהבים לשחוט קודם בעלי חיים אחר כך יהודים (ל"ת)הערבים אוהבים לשחוט 03/2025/27הגב לתגובה זו0 0סגור