השוק

רמי לוי, שופרסל וקרפור מוכנות? הנחיה חדשה לרשתות המזון בישראל

רשות ניירות ערך יוצאת ביוזמה חדשה המכוונת לרשתות המזון הציבוריות: הבהרת אופן הדיווח של הרווח הגולמי - מדד מרכזי המשקף את הפער בין מחירי המכירה לעלויות הרכש. מהלך זה נועד לאפשר למשקיעים להשוות ביעילות בין ביצועי הרשתות השונות
מערכת ice | 
רמי לוי, אייל רביד (צילום shutterstock, שלומי יוסף, יחצ)
רמי לוי, שופרסל, ויקטורי, קרפור ושאר החברות בשוק עומדות בפני מהלך ענק ובצעד משמעותי לקידום השקיפות בשוק ההון, כאשר רשות ניירות ערך יוצאת ביוזמה חדשה המכוונת לרשתות המזון הציבוריות, כך לפי פרסום של YNET.
היוזמה, שמובילה מחלקת התאגידים מתמקדת בהבהרת אופן הדיווח של הרווח הגולמי - מדד מרכזי המשקף את הפער בין מחירי המכירה לעלויות הרכש. מהלך זה נועד לאפשר למשקיעים להשוות ביעילות בין ביצועי הרשתות השונות. הרקע ליוזמה נעוץ בגמישות החשבונאית הקיימת כיום, המאפשרת לרשתות המזון לתמרן את אופן הצגת הוצאותיהן. כך למשל, רשת המעוניינת להציג תדמית של מחירים נמוכים לצרכן יכולה להכליל הוצאות רבות יותר ברווח הגולמי, בעוד רשת המבקשת להדגיש שיפור בביצועיה העסקיים עשויה להעביר חלק מההוצאות לסעיף הרווח התפעולי.

בעקבות ממצאי הבדיקה המקיפה שערכה הרשות, נקבעו הנחיות חדשות המחייבות את רשתות המזון לספק פירוט מדויק של מרכיבי הוצאות המכר וסכומיהם. מהלך זה צפוי לשים קץ לעמימות הקיימת כיום בדוחות הכספיים ולאפשר השוואה אמיתית בין הרשתות, תוך הגברת השקיפות כלפי ציבור המשקיעים והצרכנים כאחד.
איך זה נראה ברבעון השלישי של 2024?
לדוגמא, ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2024 צמחו בכ-2.1% לכ-5.54 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-5.4 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2024 עלה בכ-5.4% לכ-1.31 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.24 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי בתקופה עלה לכ-23.7% לעומת כ-22.9% בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה ברווח הגולמי נבעה משיפור תנאי הסחר, ומשיפור הרווחיות בחברות הבנות.
בקרפור, הרווח הגולמי הסתכם בכ-281.7 מיליון שקל ברבעון, עלייה של כ-11% לעומת כ-254 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי זינק בכ-149%, והסתכם בכ-38.2 מיליון שקל בהשוואה ל-15.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA עלה לכ-97 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024, גידול של כ-32% לעומת כ-73 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
במקביל, הרווחיות הגולמית של ויקטורי השתפרה ל-26.3% (לעומת 26.1% בתקופה המקבילה), בזכות עליות מחירים. גם הרווחיות התפעולית, בנטרול הכנסות אחרות, הציגה שיפור והגיעה ל-4.3% (לעומת 3.5% בתקופה המקבילה). עם זאת, עליות בתשומות כגון חשמל פגעו חלקית בשיפור ברווחיות. בפורמט “סיטי”, הכולל שישה סניפים, דווח על שיפור קל, כאשר שני סניפים עברו לרווח, אך פעילות הפורמט העיבה ב-0.2% על שולי הרווח התפעולי בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה