השוק
חוזרים לקנות בענק: רווחי קסטרו טסו ב-400% מתחילת השנה
קסטרו מדווחת על זינוק בכל מדדי הרווח: הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים זינק ב-209.2%, הרווח הנקי ברבעון השלישי עלה ב-28.1% והרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים טס ב-437%. מנכ"ל קסטרו: "תוצאות הרבעון משקפות את עוצמת המותגים ונאמנות הלקוחות"
קבוצת קסטרו-הודיס המשיכה להציג צמיחה ברבעון השלישי של 2024, עם גידול במכירות ובכל מדדי הרווח. ההכנסות ברבעון השלישי צמחו ב-12% והסתכמו בכ-507.6 מיליון שקל, לעומת כ-453.7 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. הגידול נבע בעיקר מעלייה של 15% במכירות החנויות הזהות, אשר כללה גידול בשלושת מגזרי הפעילות של הקבוצה: אופנת ההלבשה צמחה ב-14%, מגזר אביזרי האופנה עלה ב-16%, ומגזר הטיפוח והקוסמטיקה רשם גידול של 23%.
הפדיון החודשי הממוצע למ"ר עלה ב-22% ל-2,064 שקל לעומת 1,695 שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי זינק ב-49% והגיע ל-41.3 מיליון שקל, לעומת 27.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה, הרווח התפעולי הסתכם ב-150.5 מיליון שקל, זינוק של 209% בהשוואה ל-48.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של 2024 גבוה ביחס לשנת 2023 כולה, בה הסתכם ב-107 מיליון שקל.
הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2024 צמח ב-28.1% והסתכם ב-16.3 מיליון שקל, לעומת 12.7 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. בתשעת החודשים הראשונים של 2024, הרווח הנקי הסתכם ב-76.9 מיליון שקל, לעומת 14.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד – זינוק של 437%. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בתשעת החודשים הראשונים של 2024 הסתכם ב-160.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-120.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ההכנסות בתחום אופנת ההלבשה ברבעון השלישי של 2024 הסתכמו ב-326.4 מיליון שקל, גידול של 7.5% לעומת 303.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר ממכירות חנויות זהות ולמרות ירידה בהכנסות מותג קסטרו שנגרמה מירידה במספר החנויות וכן מכך שחגי תשרי חלו לאחר תום תקופת הדיווח לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי בתחום זה זינק ב-78% ל-11.6 מיליון שקל, לעומת 6.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
מגזר אביזרי האופנה תרם הכנסות של 158 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2024, גידול של 17.5% לעומת 134.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי במגזר זה צמח ב-46.3% ל-29.9 מיליון שקל, לעומת 20.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
במגזר הטיפוח והקוסמטיקה, ההכנסות ברבעון השלישי של 2024 הסתכמו ב-20.7 מיליון שקל, גידול של 42% לעומת 14.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד; הרווח התפעולי עלה מ-693 אלף שקל ל-2.4 מיליון שקל.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי של 2024 הסתכם ב-286.3 מיליון שקל, גידול של 9.1% לעומת 262.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עם ירידה קלה בשיעור הרווח הגולמי מ-57.8% ל-56.4% מההכנסות.
נכון לספטמבר 2024, לקבוצה יתרות מזומנים ושווי מזומנים של 157.6 מיליון שקל, עם עודף מזומנים על חוב פיננסי בסך 97.6 מיליון שקל, לעומת חוב נטו של 3.9 מיליון שקל בספטמבר 2023. נכון למועד פרסום הדוח, הקבוצה מפעילה 339 חנויות ודוכנים בישראל ו-13 חנויות ודוכנים בחו"ל.
יאיר אוחיון מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס: "אנו שמחים לסכם רבעון נוסף של צמיחה שבו הציגה הקבוצה גידול של כ-15% במכירות החנויות הזהות וגידול בהכנסות וברווח בשלושת מגזרי הפעילות שלה. תוצאות הרבעון השלישי משקפות את עוצמת המותגים ונאמנות הלקוחות. לקבוצה איתנות פיננסית חזקה ואנו ממשיכים בפיתוח כלל המותגים בהתאם לאסטרטגיה שהצבנו".
עוד הוסיף אוחיון: "הקבוצה ממשיכה בפיתוח והרחבת פעילות כלל המותגים בהמשך לאסטרטגיית הצמיחה שלה: רשת קרולינה למקה מגדילה נתח שוק בתחום האופטיקה. אנו ממשיכים לפרוס בהצלחה את המותג אורבניקה המונה 28 חנויות כשבשנה הבאה צפויות להיפתח חנויות נוספות וכן, ממוקדים בחנויות הקונספט החדשות של הודיס וטופ טן. במקביל, נמשכת פריסת חנויות של קיקו מילאנו ואיב רושה שממשיכות בפיתוח המואץ וצפויות לפתוח בשנת 2025 מיקומים חדשים".
עוד ב-
כמו כן אמר אוחיון כי "זרוע חו״ל מתקדמת בהתאם לתוכנית העסקית. בסוף חודש יוני 2024 הושק בארה"ב אתר האינטרנט החדש של איב רושה, מותג הביוטי המוביל בצרפת, ובמהלך הרבעון השלישי של שנת 2024 נפתחו שישה מיקומים ראשונים בקניונים מובילים בארה"ב."
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה