השוק

קסטרו חוגגת: ההכנסות זינקו לכ-538 מיליון שקל, המכירות עלו ב-19%

קבוצת קסטרו – הודיס מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2024, שהיו חזקות מאוד כאשר החברה מציגה גידול וצמיחה משמעותיים במכירות ובכל מדדי הרווח
מערכת ice | 
קסטרו (צילום אסיה רביבו)
קבוצת קסטרו – הודיס מפרסמת היום (שני) את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2024, שהיו חזקות מאוד כאשר החברה מציגה גידול וצמיחה משמעותיים במכירות ובכל מדדי הרווח.
הכנסות הקבוצה ברבעון השני לשנת 2024 צמחו בכ-17.1% והסתכמו בכ-537.6 מיליון שקל לעומת כ-459.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מגידול במכירות החנויות הזהות בכל תחומי הפעילות.
הקבוצה הציגה גידול של כ-19.4% במכירות החנויות הזהות של כלל מותגי הקבוצה ברבעון השני לשנת 2024 שהסתכמו בכ-477 מיליון שקל בהשוואה לכ-399.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בתחום אופנת ההלבשה הציגה הקבוצה גידול של כ-17.6% במכירות החנויות הזהות, בתחום אביזרי האופנה רשמה הקבוצה גידול של כ-21.3% ובתחום הקוסמטיקה נרשם גידול של כ-44.2%. הפדיון החודשי הממוצע למ"ר של כלל מותגי הקבוצה צמח בכ-23.7% והסתכם ברבעון השני לשנת 2024 בכ-2,151 ש"ח לעומת כ-1,739 שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות מגזר אופנת ההלבשה ברבעון השני לשנת 2024 הסתכמו בכ-361.3 מיליון שקל, גידול של כ-12.4% לעומת כ-321.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד הנובע מגידול במכירות החנויות הזהות ומעיתוי חג הפסח. בתחום פעילות אופנת ההלבשה הרווח התפעולי זינק בכ-54% לכ-50.9 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי בסך של כ-33.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח התפעולי נובע מגידול במכירות ומגידול של כ-13% ברווח הגולמי ובשיעורו מסך ההכנסות. 
הכנסות מגזר אופנת ההלבשה במחצית הראשונה לשנת 2024 הסתכמו בכ-670.1 מיליון שקל, גידול של כ-11.7% לעומת כ-599.8 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד הנובע מגידול במכירות החנויות הזהות. בתחום פעילות אופנת ההלבשה הרווח התפעולי הסתכם בכ-55 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי בסך של כ-2.1 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד.
הגידול ברווח התפעולי נובע מגידול במכירות ומגידול של כ-17% ברווח הגולמי ובשיעורו מסך ההכנסות וכן מירידה בהוצאות השיווק והפרסום. המותג קסטרו הציג רווח תפעולי בסך של 714 אלף שקל במחצית הראשונה, לעומת הפסד תפעולי של כ-16.3 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.
מגזר אביזרי אופנה תרם הכנסות של כ-153.4 מיליון שקל, גידול של כ-23.5% לעומת כ-124.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד הנובע מגידול במכירות החנויות הזהות. הרווח התפעולי בתחום אביזרי אופנה צמח בכ-70% והסתכם בכ-35.3 מיליון שקל לעומת של כ-20.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השיפור נובע מגידול בהכנסות ושיפור ברווחיות הגולמית.
הכנסות מגזר אביזרי אופנה במחצית הראשונה לשנת 2024 הסתכמו בכ-260.9 מיליון שקל, גידול של כ-22.2% לעומת כ-213.5 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי במגזר אביזרי אופנה צמח בכ-163% הסתכם בכ-49.9 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי בסך של כ-19 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. הגידול נובע מגידול במכירות ומגידול ברווח הגולמי ובשיעורו מסך ההכנסות וכן מירידה בהוצאות השיווק והפרסום. 
מגזר הטיפוח והקוסמטיקה צמח בכ-64.2% לכ-20.5 מיליון שקל לעומת כ-12.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד הנובע מגידול במכירות בחנויות הזהות. הרווח התפעולי במגזר הטיפוח והקוסמטיקה הסתכם בכ-3 מיליון ש"ח לעומת רווח תפעולי של כ-77 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מגידול במכירות ומגידול ברווח הגולמי.
הכנסות מגזר הטיפוח והקוסמטיקה במחצית הראשונה לשנת 2024 צמחו בכ-54.5% והסתכמו בכ-37.2 מיליון שקל לעומת כ-24.1 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי במגזר הטיפוח והקוסמטיקה הסתכם בכ-5 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי בסך של כ-270 אלף שקל במחצית המקבילה אשתקד. 
הרווח הגולמי ברבעון השני לשנת 2024 צמח בכ-19% והסתכם בכ-329.9 מיליון שקל (כ-61.4% מהמחזור) לעומת רווח גולמי של כ-277.3 מיליון שקל (כ-60.4% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד. 
הרווח הגולמי במחצית הראשונה לשנת 2024 צמח בכ-22% והסתכם בכ-561.6 מיליון שקל (כ-57.8% מהמחזור) לעומת רווח גולמי של כ-460.3 מיליון שקל (כ-54.8% מהמחזור) במחצית המקבילה אשתקד. 
הרווח התפעולי ברבעון השני לשנת 2024  זינק בכ-62.2% והסתכם בכ-87.7 מיליון שקל (כ-16.3% מהמחזור) לעומת כ-54.1 מיליון שקל (כ-11.8% מהמחזור) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מהגידול במכירות החנויות הזהות בכל תחומי הפעילות, מהגידול בשיעור הרווח הגולמי והמשך תהליך ההתייעלות בקבוצה.
הרווח התפעולי במחצית הראשונה לשנת 2024 צמח בכ-416.8% והסתכם בכ-108.6 מיליון שקל (כ-11.2% מהמחזור) לעומת כ-21 מיליון שקל (כ-2.5% מהמחזור) במחצית המקבילה אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השני לשנת 2024 זינק בכ-69.2% והסתכם בכ-56.7 מיליון שקל לעומת כ-33.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 
הרווח הנקי במחצית הראשונה לשנת 2024 הסתכם בכ-60.6 מיליון שקל לעומת כ-1.6 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. מתחילת שנת 2024 פרעה החברה הלוואות בנקאיות בהיקף של כ-171 מיליון ש"ח. נכון ליום 30.6.24 סך הלוואות הבנקאיות הסתכמו בכ-46 מיליון שקל לעומת כ-190 מיליון ש"ח נכון ליום 31.12.23. 
המזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת במחצית הראשונה לשנת 2024 הסתכמו בכ-170.4 מיליון שקל בהשוואה לכ-120 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. נכון ליום 30.6.2024, עמדו יתרות המזומנים ושווי המזומנים של הקבוצה על סך של כ-210 מיליון שקל, לקבוצה עודף מזומנים על חוב פיננסי בסך של כ-164.3 מיליון שקל לעומת כ-46.7 מיליון שקל ביום 30.6.2023 ובנוסף לקבוצה הון חוזר חיובי בסך של כ-265.7 מיליון שקל.
יאיר אוחיון מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס מסר: "אנו שמחים לסכם רבעון נוסף של צמיחה שבו הציגה הקבוצה גידול של כ-19% במכירות החנויות הזהות וגידול חד בהכנסות וברווח בשלושת מגזרי הפעילות שלה ובכל המותגים. תוצאות הרבעון השני משקפות את הביקושים הערים למותגי הקבוצה לצד המשך יישום צעדי ההתייעלות ומבטאות את עוצמת המותגים ונאמנות הלקוחות".
"ב-12 החודשים האחרונים הרווח הנקי של הקבוצה הסתכם בכ-101.5 מיליון ש"ח. אנו מציגים ירידה בימי המלאי ברבעון השני, בדגש על המותג קסטרו ואיתנות פיננסית גבוהה ומצפים להמשך הצמיחה ושיפור בשיעורי הרווחיות ברבעונים הבאים. הקבוצה ממשיכה בפיתוח והרחבת פעילות כלל המותגים בהמשך לאסטרטגיית הצמיחה שלה: רשת קרולינה למקה מגדילה נתח שוק בתחום האופטיקה".
יאיר אוחיון (צילום: רן כהן)
"אנו ממשיכים לפרוס בהצלחה את המותג אורבניקה המונה 26 חנויות כשבהמשך השנה יפתחו מספר חנויות נוספות ואת חנויות הקונספט החדשות של הודיס וטופ טן. במקביל, נמשכת פריסת חנויות של איב רושה שממשיכה בפיתוח המואץ וצפויה לפתוח השנה עוד מספר מיקומים חדשים, בנוסף ל-21 המיקומים הקיימים". 
"זרוע חו״ל מתקדמת בהתאם לתוכנית העסקית. בסוף חודש יוני 2024 הושק בארה"ב אתר האינטרנט החדש של איב רושה, מותג הביוטי המוביל בצרפת, ובמהלך המחצית השנייה של שנת 2024 צפויים להיפתח שישה מיקומים חדשים בקניונים מובילים בארה"ב".
אוחיון הוסיף: "הקבוצה נמצאת עם נזילות גבוהה, מתחילת השנה פרעה הקבוצה הלוואות בנקאיות  בהיקף של כ-171 מיליון שקל. יתרות המזומנים ושווי מזומנים של הקבוצה ליום 30.6.2024 מסתכמים בכ-210 מיליון שקל, לקבוצה עודף מזומנים על חוב פיננסי בסך של כ-164 מיליון שקל ובנוסף לקבוצה הון חוזר חיובי בסך של כ-266 מיליון שקל. לקבוצה תוכנית אסטרטגית מבוססת להמשך צמיחה ואנו ממשיכים לפעול למיקסום המכירות והרווחיות בכל המותגים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה