כסף וצרכנות

קסטרו מחלקת כסף ללקוחות: כך תקבלו את הפיצויים שמגיעים לכם

רשת האופנה קסטרו הגיעה להסדר פשרה במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה, בו נקבע כי הרשת תשלם פיצויים של 10 שקל לכל חברי המועדון שלה, 67,500 צרכנים, להם היא תחלק שווה בשווה סכום של 675,000 שקל. כך תקבלו את הכסף שמגיע לכם
מערכת ice |  3
קסטרו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
רשת האופנה קסטרו הגיעה להסדר פשרה במסגרת תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה, בו נקבע כי הרשת תשלם פיצויים של 10 שקל לכל חברי המועדון שלה, 67,500 צרכנים, להם היא תחלק שווה בשווה סכום של 675,000 שקל.
על פי הפרסום היום (רביעי) ב-YNET, התביעה הייצוגית המדוברת הגיעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב באפריל 2023, אז קבוצה של לקוחות טענה כי לצד מחירים נמוכים שהציגה הרשת, הציגה קסטרו מחירים קודמים, שלטענתם לא משקפים את המחירים שהוצעו בפועל לפני מחירי המבצע.
עוד טענו כי המבצעים נמשכו 35 ימים בלבד, וכי על פי החוק, מי שרוצה למכור במחירי מבצע לאורך זמן מחויב לשנות מבצעים או להוריד מחירים, ולא לקרוא לזה מבצע, שכן מדובר כאן בהטעיית לקוחות. קסטרו מצדה הכחישה, והצדדים הגיעו לפשרה, אחרי שתחילה התובעים דרשו פיצויים בסך של 2.5 מיליון שקל.
בהודעה ששלחה קסטרו ללקוחות בנוגע לפיצויים שתשלם נכתב: "במסגרת הסדר פשרה בת"צ 3845-02-21 רחמים נ' קסטרו מודל בע"מ, הנך זכאי/ת להטבה בשווי 10 ש"ח אותה תוכל/י לממש בחנויות קסטרו או באתר החברה בכתובת castro.com".
עוד נכתב כי "יובהר כי ההטבה תוזן לחשבון חבר המועדון שלך ומימושה יוגבל תחילה ל-12 חודשים. אם לא תנצל/י את ההטבה במהלך 12 החודשים ממועד הודעה זו ההטבה תימחק מחשבונך ותחולק בין יתר חברי הקבוצה. הודעה זו נשלחת באישור ועפ"י הנחיית ביהמ"ש המחוזי בת"א".
אלא שב-YNET ערכו בדיקה ומצאו כי בעת הרכישה בקופה באחד מסניפי קסטרו ההנחה לא יורדת אוטומטית, ואתם תאלצו לבקש מהמוכר שיוריד לכם את הפיצוי שמגיע לכם. אז אם אתם חברי מועדון לקוחות של קסטרו, בפעם הבאה שתיגשו לקניות ברשת תדעו שמגיע לכם פיצוי ב-10 שקלים אותו תאלצו לבקש בעת מעמד הרכישה בקופה.
מקסטרו נמסר:  "קסטרו פעלה במדויק על פי דרישת בית המשפט, אשר סוכמה במסגרת ההסכם, להזנת הטבה בחשבון חבר המועדון באופן אוטומטי, שלחה הודעות לזכאים בהטבה, כך שכל חבר מועדון הזכאי לה ייבחר מתי לממשה.  אנו פועלים לחידוד הנושא והנהלים בחנויות".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קחו את עשרת השקלים ותברחו. (ל"ת)
    קליאו 06/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    כל הסיפור הזה
    לי 06/2024/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בשביל 10 ש״ח. בפועל,הצרכנים לא ירוויחו מזה כלום, קסטרו-כנראה שכן
    סגור
  • רוב התביעות הייצוגיות נגמרות בלא-כלום עבור הנפגעים
    קליאו 06/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המרוויח העיקרי הוא עורך הדין של התובע. גם התובע עצמו מקבל סכום נאה. לצרכנים עצמם, אלה שנפגעו, [למעט התובע], זורקים כמה שקלים וזהו. אגב, יש תביעות ייצוגיות ששם גם 10 ש''ח הצרכן הנפגע לא מקבל. הגוף שנתבע מתחייב לתרום משהו לאיזשהו ארגון, וזהו. התרומה ברוכה כמובן, אבל לך כצרכן עדיף לתבוע באופן אישי, ולא לבנות על התוצאות של תביעה של תובע ייצוגי. אגב,
    סגור