השוק

הונאה חדשה בחשבון הבנק שלכם: כך נגנבים מיליוני שקלים

הונאת ענק שגרפה 3.5 מיליון שקלים מחשבונות בנק של אזרחים תמימים הסתיימה בכתבי אישום לאחים מוחמד ובשיר מכפר קרע. איך עבדה השיטה הערמומית?
מערכת ice |  1
בנקים-אילוסטרציה (צילום Magma Images, shutterstock)
בפרשייה מטלטלת שנחשפה אתמול, הוגש כתב אישום נגד האחים מוחמד (23) ובשיר (30) מסרי מכפר קרע, בגין הונאת ענק שגרפה 3.5 מיליון שקלים מחשבונות בנק של אזרחים תמימים. השניים הצליחו להשתלט על חשבונות בנק וקווי טלפון של עשרות קורבנות באמצעות תרמית מתוחכמת שחשפה פרצות אבטחה מדאיגות במערכת הבנקאית הישראלית.
במרכז הפרשה עומד מוחמד מסרי, שפיתח שיטה ערמומית: הוא היה מתקשר למוקדי שירות של חברות סלולר, מתחזה ללקוחות ומשכנע את הנציגים להעביר קווי טלפון לכרטיסי סים חלופיים. לאחר השתלטות על קווי הטלפון, היה פונה לשירות הלקוחות של הבנקים המובילים - מזרחי, לאומי, הפועלים ודיסקונט - ומקבל גישה מלאה לחשבונות הבנק של הקורבנות.

הכספים הגנובים, שרובם טרם אותרו, הועברו במגוון דרכים: רכישת כלי רכב יוקרתיים, העברות בנקאיות לבת זוגו של מוחמד, ותשלום חובות לגורמים שונים. חלק מהכספים נמצאו בכספת בבית אחותם של החשודים, שנעצרה זמנית אך שוחררה לאחר שטענה לחפותה. בשיר, אחיו של מוחמד, היה מעורב בחמישה מקרי הונאה, בעוד מוחמד נקשר ל-15 מקרים.
"פתאום גיליתי שהשתלטו לי על חשבון הבנק ורוקנו אותו ממאות אלפי שקלים", שיחזר אחד הקורבנות בשם בדוי. "הקלות שבה בוצעה ההונאה היא המטרידה ביותר", הודה גורם במשטרה, "זה מדגיש את הצורך הדחוף בשיפור מערכות האבטחה במוסדות הפיננסיים שלנו."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ראוי לבדוק איך ומה עשו נציגי חברות הסלולר.ובבנקים
    אחד מהעם 10/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדאי להסביר מה עשו מציגי חברות הסלולר, איך אימתו זהות המבקש, ואולי היה שיתוף פעולה תמורת טובת הנאה? בוסף, הנבקים חייבים לעשות טיפול יסודי בבדיקת אבטחה ואימות לקוח, אפילו שיהיה ניג'וס ללקוחות. אולי המפקח על הבנקים צריך לתת הנחיות מתאימות.
    סגור