השוק

בנק ONE ZERO מחפש 100 מיליון דולר: הגיע הזמן להרוויח?

המהלך של הבנק לגיוס שאפתני של 100 מיליון דולר, כאשר הערכת השווי הצפויה נעה בין 400-450 מיליון דולר, מגיע בעיתוי מאתגר עבור הבנק, שספג הפסדים של 620 מיליון שקל בשנים 2022-2023. הגיוס הנוכחי נועד לא רק לתמוך בצמיחה העסקית, אלא גם להבטיח עמידה בדרישות הלימות ההון של בנק ישראל
מערכת ice | 
שוקי אורן, יו"ר בנק ONE ZERO וגל בר דעה, מנכ"ל בנק ONE ZERO (צילום ינאי יחיאל, אייל טואג, shutterstock)
וואן זירו מתכונן לגיוס הון משמעותי: הבנק הדיגיטלי החדשני בבעלות אמנון שעשוע עומד בפני סבב גיוס שאפתני של 100 מיליון דולר, כאשר הערכת השווי הצפויה נעה בין 400-450 מיליון דולר. זהו זינוק משמעותי של יותר מ-100 מיליון דולר בהשוואה לשווי החברה בגיוס האחרון ב-2022, המשקף את התקדמות הבנק לקראת יעד הרווחיות הראשון שלו, המתוכנן ל-2025.
על פי הפרסום בכלכליסט, המהלך מגיע בעיתוי מאתגר עבור הבנק, שספג הפסדים של 620 מיליון שקל בשנים 2022-2023. הגיוס הנוכחי נועד לא רק לתמוך בצמיחה העסקית, אלא גם להבטיח עמידה בדרישות הלימות ההון של בנק ישראל. עד כה גייס הבנק 960 מיליון שקל, כשחלק ניכר מהסכום שימש להוצאות הקמה והתבססות.

בין המשקיעים הבולטים בבנק נמצאים שמות מוכרים בזירה הפיננסית העולמית, כולל הבנק השוויצרי יוליוס בר, קרן סרברוס, פלטפורמת OurCrowd וחברת הביטוח הכשרה. הגיוס הקרוב צפוי לכלול הן משקיעים קיימים והן גופים חדשים, במטרה לחזק את בסיס ההון של הבנק.
מלחמת חרבות ברזל השפיעה משמעותית על תוכניות ההתרחבות של וואן זירו, במיוחד על השאיפה להקים שלוחה באיטליה בשיתוף עם בנק ג'נרלי. התוכנית, שהייתה אמורה להוביל לשינוי מבני משמעותי בהנהלת הבנק, הוקפאה ללא מועד חידוש ידוע. כתוצאה מכך, המבנה הניהולי הותאם מחדש: גל בר דעה נשאר בתפקיד המנכ"ל, ואייל גפני מונה למנכ"ל משותף.
בתוך כך, הבנק נקט בצעדי התייעלות במהלך השנה האחרונה, כולל צמצום של 50 עובדים מתוך כוח אדם של 400 איש. למרות האתגרים, הגיוס המתוכנן מסמן את האמון המתמשך של המשקיעים בחזון הבנקאות הדיגיטלית של וואן זירו ואת מחויבותם להצלחתו העתידית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה