דיגיטל וטק

בגלל פרצה בקוד: יותר מ-20 מיליון דולר נגנבו מהבנק הדיגיטלי

פגם במערכת התשלומים של Revolut בארה"ב איפשר לעבריינים לגנוב יותר מ-20 מיליון דולר במהלך מספר חודשים בשנה שעברה לפני שהחברה יכלה לסגור את הפרצה
מערכת ice | 
האקר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
פגם במערכת התשלומים של Revolut בארה"ב איפשר לעבריינים לגנוב יותר מ-20 מיליון דולר במהלך מספר חודשים בשנה שעברה לפני שהחברה יכלה לסגור את הפרצה, כך דווח ב"פייננשל טיימס". התקרית, שעדיין לא נחשפה לציבור, עשויה להוסיף לחץ נוסף על אחת מחברות הפינטק המוערכות ביותר, שלאחרונה עמדה בפני שורה של עזיבות בכירים וביקורת מוסמכת מ-BDO בזמן שהיא ממתינה לרישיון בנקאי בבריטניה.
הבעיה נבעה מהבדלים בין מערכות התשלומים האירופיות לארה"ב, מה שגרם לכך שכאשר עסקאות מסוימות נדחו, Revolut תחזיר בטעות חשבונות, ותעביר להם את כספה משלה.

למרות ש-Revolut החזירה חלק מכ-23 מיליון הדולר שנגנבו על ידי רדיפה אחרי כמה מאלה שלקחו כספים, ההפסד הנקי היה כ-20 מיליון דולר - שווה לכמעט שני שלישים מהרווח הנקי השנתי שלה ב-2021, הוסיפו אותם אנשים.
הבעיה הופיעה לראשונה באופן אפיזודי בסוף 2021. קבוצות פשע מאורגנות ניצלו את התקלה בתחילת 2022, לפי שלושה אנשים בעלי ידע על המצב, ועודדו אנשים לנסות לבצע רכישות יקרות שימשיכו להידחות. לאחר מכן, זה יוחזר באמצעות כספומטים.
ההונאה השפיעה על הכספים הארגוניים של Revolut עצמה ולא על חשבונות הלקוחות, אמרו שניים מהאנשים שמכירים את המצב.
המערכות של Revolut לא הצליחו לקלוט את ההונאה ההמונית והבעיה התגלתה כאשר בנק שותף בארה"ב הודיע לפינטק שהוא מחזיק פחות מזומנים מהצפוי, אמרו האנשים ל"פייננשל טיימס".
לאחר מכן הגיעו בקשות מחברת הבת של Revolut בארה"ב להזרקת מזומנים של מיליוני דולרים מהאם שלה, ולאחר מכן פעלה החברה לסגור בסופו של דבר את הפגם בסביבות אביב 2022.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה