השוק

מניית טראמפ זינקה ב-198% החודש. האם זה הזמן להשקיע?

מניית טראמפ מדיה עומדת כעת על מעל 36 דולר לעומת 12 דולר לפני חודש, עם כ-620 אלף בעלי מניות. בשבוע שעבר נסחרו יותר מ-278 מיליון מניות של החברה – האם יש קשר לבחירות?
שרון בירקמן | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock)
מניית טראמפ מדיה (Trump Media) זינקה ב-198% בחודש האחרון. זאת, לאחר שהמניה צנחה ב-23 בספטמבר לשפל של כל הזמנים, 12.15 דולר. המניה נסחרת כיום סביב 36.30 דולר למניה.
טראמפ מדיה וטכנולוגיה (TMTG) היא החברה המחזיקה ב-Truth Social, הפלטפורמה החברתית שהקים הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לאחר שהודח מהרשתות החברתיות המרכזיות בעקבות ההתקפה על הקפיטול בארצות הברית ב-6 בינואר 2021 וסירובו להכיר בכך שהפסיד בבחירות לנשיאות של 2020. המניה נסחרת בנאסד"ק תחת הסימן DJT, ראשי התיבות של שמו של טראמפ.
במהלך השבועות האחרונים המומנטום של המניה משך תשומת לב מסוחרים המעוניינים להרוויח מצמיחתה הפתאומית. נפח המסחר במניה באוקטובר היה אסטרונומי עם מאות מיליוני מניות שהחליפו ידיים. לפי נתוני בלומברג, בשבוע שעבר נסחרו יותר מ-278 מיליון מניות של החברה; בשבוע שלפניו נסחרו 194 מיליון מניות.

למרות העלייה האחרונה, הביצועים הפיננסיים של טראמפ מדיה מאכזבים. במחצית הראשונה של השנה דיווחה החברה על הפסדים של 344 מיליון דולר לעומת הכנסות של 1.6 מיליון דולר בלבד. 
בריאיון למגזין פורצ'ן, העריכו אנליסטים כי בלתי אפשרי לנתק את העלייה בערך מניית טראמפ מדיה מהמירוץ הפוליטי לנשיאות. זאת, כיוון שהמניה נסחרת לעיתים בנפרד מהיסודות הקשורים לפעולות העסקיות שלה. "הזינוק ב-DJT תואם את העלייה בסקרים המצביעים על טראמפ כמנצח בבחירות", אמר לפורצ'ן פרופסור לכלכלה מאוניברסיטת פלורידה.
אף שלאורך רוב המירוץ קמלה האריס הובילה על טראמפ בסקרים, בשבועות האחרונים נראה כי היתרון הזה מתכווץ. המרוץ נראה כעת כמעט צמוד, עם יתרון קל לטראמפ בסקרים מסוימים. ביום שני שעבר פרסם האקונומיסט את תחזית הבחירות שלו, עם 54% לטראמפ. 
מניית טראמפ מדיה הוגדרה כמניית מם, כלומר מניה הנסחרת מסיבות שאינן קשורות למטריקות עסקיות ופיננסיות. זאת, כיוון שרכישת המניה היא לעיתים קרובות אמצעי להבעת תמיכה פוליטית בטראמפ. בדיווח לרשות לניירות ערך בחודש יוני העריכה TMTG שיש לה כ-620 אלף בעלי מניות, "רובם המכריע משקיעים קמעונאיים רגילים". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה