השוק

טראמפ מדאיג את אירופה: מטבע האירו יקרוס אם ייבחר?

מדינות אירופה מביטות בדאגה אל עבר המירוץ המחודש של דונלד טראמפ לבית הלבן: על פי תחזיות מומחים, העלאת מכסים על היבוא תחזק את הדולר ועלולה לגרום לירידת היורו בכ-10%. זו ההשפעה הצפויה של ניצחון טראמפ על כלכלת אירופה
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock)
על פי תחזיות של גולדמן זאקס, עשוי היורו לרדת ב-10% אם דונלד טראמפ יזכה בבחירות לנשיאות בארצות הברית ויחליט להטיל מכסים גבוהים ולהפחית מיסים. על פי כל הסקרים נכון לעכשיו, המירוץ בין טראמפ הרפובליקני לקמלה האריס הדמוקרטית צמוד מאי פעם.
לפי בלומברג, באירופה מודאגים כי המדיניות הכלכלית הרדיקלית של טראמפ צפויה להשפיע על היבשת, שמהווה שותפה מסחרית מרכזית לארה"ב ולסין. על פי גולדמן זאקס, ניצחון רפובליקני יכול להוביל להעלאת מכסים ולהפחתת מיסים בארה"ב, דבר שיגביר את הצמיחה הכלכלית במעצמה. האנליסט מייקל קאהיל מציין כי מכס של 10% על כל היבוא ומכס של 20% על מוצרים סיניים, עשויים לחזק את הדולר ולגרום לירידת היורו ב-8-10%. נכון לעכשיו, שער החליפין עומד על 1.083 יורו לדולר, כאשר הפעם האחרונה שהיורו היה מתחת לדולר הייתה בשלהי 2022.
תנודות אלו צפויות להוביל לאינפלציה גבוהה יותר בארצות הברית, מה שיגביר את האטרקטיביות של הדולר לעומת היורו. קאהיל מוסיף כי מלחמת סחר מצומצמת, שבה טראמפ יטיל מכסים רק על סין, עשויה להוריד את היורו ב-3%.
 
עם זאת, תרחיש שבו קמלה האריס תהיה זו שתנצח, עשוי להוביל לירידה זמנית בדולר, כאשר השוק יעריך מחדש את השינויים האפשריים במכסים. מאז תחילת אוקטובר, היורו ירד ב-2.7% על רקע הטלטלות בכלכלה האמריקאית.
מנהיגים אירופיים מודאגים מהתחייבות טראמפ להטיל מכסים על כל היבוא, דבר שיכול להשליך לרעה על הכלכלה האירופית. טראמפ ציין במפורש את תעשיית הרכב הגרמנית כמטרה, כשהמטרה שלו היא לא רק לצמצם את הגירעון המסחרי של ארצות הברית, אלא גם להפעיל לחצים על חברות להעביר את המפעלים לארצות הברית. 

לאור כל האמור לעיל, נשמעים חששות רבים הן בקרב הבנק המרכזי האירופי והן הבנק המרכזי של שוודיה מהשפעת מדיניות טראמפ על הצמיחה והאינפלציה באירופה - במיוחד לאור ההקשר הכלכלי הנוכחי והשפעות המלחמה באוקראינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה