בעולם

טראמפ חושף את התוכנית ליום שאחרי: ערוצי התקשורת על הכוונת

פחות משבועיים לבחירות בארה"ב ונדמה שטראמפ מחריף את האיומים שלו כלפי שחקניות בשוק התקשורת האמריקאי. הנשיא לשעבר חשף את המהלכים שהוא מתכנן לבצע נגדן לאחר שיחזור לבית הלבן 
מערכת ice |  1
דונלד טראמפ (צילום shutterstock)
האיבה של דונלד טראמפ כלפי גופי התקשורת בארה"ב היא עתיקת יומין. הנשיא לשעבר האשים את הרשתות הגדולות בהוצאת דיבה, ואף נקט צעדים נגד עיתונאים וגופים שפעלו נגדו.
פחות משבועיים לפני יום הבחירות בארה"ב, נדמה שהתבטאויותיו נגד התקשורת רק מחמירות. בראיונות ובנאומים האחרונים, המועמד הרפובליקני לנשיאות טוען שיש לשלול מכמה רשתות את הרישיון לשדר חדשות, כיוון שאינו מתחבר לסיקור שלהן.
לאחר העימות מול המועמדת הדמוקרטית סגנית הנשיא קמלה האריס, שבו הפסיד, הוא טען שצריך לבטל את רישיון השידור של ABC, בשל חוסר שביעות רצון מהסיקור. עם זאת, טראמפ רואה את CBS כאויב הגדול ביותר שלו.
ביום ראשון האחרון, הוא החריף את המתקפות עליו בריאיון בפוקס ניוז, כאשר טען שיבטל את רישיון השידור שלו והוסיף: "אנחנו נוציא צו לחיפוש במסמכים שלהם". כשנשאל על ידי המראיין אם אינו חושב שמדובר בענישה קיצונית, טראמפ בחר לתקוף שוב את קמלה האריס, כינה אותה "לא כשירה" ו"מרקסיסטית".
בשבוע שעבר, טראמפ הרחיב את הביקורת גם על פוקס ניוז, והאשים אותה במתן במה לקולות קיצוניים מהשמאל. הוא ציין את כוונתו לפגוש את רופרט מרדוק כדי לדרוש הפסקה של "פרסומות שליליות" נגד הקמפיין שלו.
לגבי רשתות כמו ABC, CBS ו-NBC, אין להן רישיון לשדר חדשות בעצמן, אך התחנות המקומיות שלהן זקוקות לרישיון מה-FCC, גוף עצמאי שאינו תלוי בנשיא. טראמפ ממנה את חברי ה-FCC, ויש לו השפעה על מינויים עתידיים שיכולים לשנות את מציאות השידורים.
ג'סיקה רוזנוורצל, יושבת הראש הנוכחית של ה-FCC, ציינה בהודעה לתקשורת: "האיומים האלה על חופש הביטוי חמורים ואסור להתעלם מהם. ה-FCC לא מבטלת ולא מתכוונת לבטל רישיונות לערוצי שידור רק משום שמועמד פוליטי לא מסכים עם התוכן".
טום וילר, יושב הראש ה-FCC בין השנים 2013 ל-2017, אמר כי לאיומים של טראמפ עלולה להיות השפעה על החלטות העריכה של גופי החדשות: "קשה לבטל רישיון, במיוחד בהוראת נשיא ארה"ב, אך לא קשה להשפיע על קבלת ההחלטות. אני לא מקנא במי שיקבל את תפקיד ראש ה-FCC תחת טראמפ".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הוא מזהה את הבעיה ומזהה נכון. (ל"ת)
    יהודה קפלן 10/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור