השוק

שבע המופלאות בוול סטריט, ואיך זה קשור לבחירות?

שבועיים לפני הבחירות בארה"ב , המדדים בוול סטריט נגעו כבר בכל הפסגות. האם שבע המניות הגדולות בעלות הביצועים הטובים ביותר ימשיכו לסחרר את המדדים? נראה שהשוק לא מוכן לקבל תשובה שלילית.
מערכת ice | 
סאטיה נאדלה, טים קוק, מארק צוקרברג (צילום shutterstock, ויקיפדיה)
קלישאה ידועה בנושא השקעות בבורסה אומרת שכשנהג המונית, החמות  או השכן  רצים לקנות מניות - זה הזמן לברוח מהשוק. המציאות כמובן מורכבת יותר, בוודאי בשנים האחרונות. שיא חדש בבורסה לא  בהכרח מעיד על נפילה מתקרבת. 
המדדים בארה"ב נעים משיא לשיא, וגם אם ירדו אתמול והיום, עדיין הבורסה נמצאת בגבהים, ויש יותר ויותר חברות ש"גומעות" אחוזים מדי יום. אתמול והיום זו מניית אנבידיה,(NVDA)  לצידה מניית (META) והשוק כבר שכח את הביקורת על השקת הרובוטקסי של טסלה (TSLA) שגם היא מטפסת בדילוגים.
לצד אלו אפשר להוסיף את אלפבית (GOOG) , המצטרפת למטא בהובלה בשימוש בAI . או  את אפל (AAPL) המשיקה אייפון חדש ,ואת  מייקרוסופט (MSFT), הנשענת על שוק השבבים.
חותמת את הרשימה מניית אמזון (AMZN)  שנכסיה הם בעיקר תשתית האינטרנט שהיא מספקת לשלל אתרי תוכן . 
זו  הרשימה של שבע המניות המכונות "שבע המופלאות" המחזיקות בעצם את המדדים בארה"ב. ומה יקרה להן לאחר הבחירות?
אם קמלה האריס המועמדת הדמוקרטית תנצח , סביר שרובן ימשיכו בעליות: מניות הטכנולוגיה יניחו שהאריס תספק "עוד מאותו הדבר" שהרי הדמוקרטים כבר בשלטון.
מייסדי מטא ואמזון  מזוהים עם ההתנגדות לטראמפ , וג'ף בזוס אף זכה להתעמת איתו בפומבי.
אם טראמפ  יזכה, תשומת הלב תתמקד במניות הנפט, לא תהיה העלאת מיסים , ויש סיכוי לגרעון תקציבי, וזו גם הסיבה שהתשואה של אגרות החוב של ארה"ב עולה בימים האחרונים.
טראמפ אגב, תאמינו או לא כבר התבטא שהוא מייעד לאילון מאסק תפקיד כלכלי בכיר. האריס אם כן תשמור על ודאות בשוק, טראמפ יפתיע.
ובאשר לשיאים: נסיון העבר מורה שכדי לשבור רצף כזה צריך להתרחש משהו דרמטי באמת. האם בחירתו של טראמפ - או סירובו לקבל הפסד יהיו רגע כזה? התשובה אינה ודאית. יהיה מעניין  לעקוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה