השוק

ענקית חנויות הנוחות סוגרת מאות סניפים: תימכר לידיים זרות?

רשת סבן אילבן המפורסמת תסגור למעלה מ-400 סניפים בצפון אמריקה בעקבות ירידה במכירות, וזאת במקביל להצעת הרכישה שקיבלה השבוע בסך 47 מיליארד דולר
מערכת ice | 
עסק סגור-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
רשת חנויות הנוחות המפורסמת סבן אילבן הודיעה לאחרונה על כוונתה לסגור יותר מ-400 סניפים בצפון אמריקה. ההחלטה התקבלה על ידי חברת Seven & I Holdings, המפעילה את הרשת, בעקבות ירידה במכירות, צמצום בתנועה של לקוחות ולחצים אינפלציוניים.
על פי cnn, כחלק מהדוח הרבעוני של החברה, דווח כי מתוך 13,000 סניפים של 7-Eleven בארצות הברית וקנדה, 444 סניפים, המהווים כ-3% מכלל החנויות, ייסגרו. החברה לא מסרה פרטים על המיקומים הספציפיים של החנויות שייסגרו או על המועד הצפוי לסגירות.
לפי החברה, המצב הכלכלי בצפון אמריקה אמנם נותר חזק, אך ניכרת מגמה זהירה יותר בהוצאות בקרב בעלי הכנסות בינוניות ונמוכות. האינפלציה המתמשכת, ריביות גבוהות ושוק תעסוקה מתדרדר תורמים למצב. בחודש אוגוסט נרשמה ירידה של 7.3% בתנועה בסניפים, דבר שמסמן מגמת ירידה של שישה חודשים רצופים.
 
נראה כי אחת הסיבות המרכזיות לסגירות היא הירידה החדה ברכישת סיגריות, שהיו בעבר קטגוריית המכירות העיקרית בחנויות נוחות. מאז 2019, רכישת סיגריות ירדה ב-26%, והמעבר למוצרים אחרים עם ניקוטין, לא הצליח למלא את הפער שנוצר.
החברה ציינה כי היא מבצעת "סקירה מתמשכת ואופטימיזציה של הפורטפוליו שלה", וכי החנויות שייסגרו הן חלק מהאסטרטגיה שלה לצמיחה עתידית. 7-Eleven מצהירה כי היא ממשיכה לפתוח חנויות באזורים שבהם יש ביקוש מוגבר לנוחות, והשאיפה היא לשמר רשת יעילה ורווחית.
אנליסט בתעשיית הקמעונאות מתאר את סגירת הסניפים כ"ניקוי עדין של הרשת לשמירה על יעילות ורווחיות". הוא מציין כי החנויות שייסגרו נתקלו בירידה משמעותית בתנועה ובמספר הלקוחות, כאשר הצרכנים מתמודדים עם עליית מחירי המזון ומפחיתים את רכישותיהם.
במקביל, 7-Eleven מתכוונת להמשיך להשקיע במזון בארצות הברית, שכן קטגוריה זו הפכה כיום לקטגוריית המכירות הגבוהה ביותר ולמוקד משיכה מרכזי ללקוחות. מתחרים כמו Wawa ו-Sheetz מציגים דירוגים גבוהים יותר מבחינת שביעות רצון לקוחות, בעוד ש-7-Eleven מדורגת נמוך יותר בסקרים האחרונים.
ההחלטה לסגור סניפים מגיעה על רקע הצעת רכישה מ-Circle-K, שבעליה, Couche-Tard, הגדילו את הצעתם ל-47.2 מיליארד דולר השבוע. ההצעה החדשה משקפת עלייה במחיר המניה, מ-14.86 דולר ל-18.19 דולר, ובמידה והיא תתקבל, היא תהיה הרכישה הגדולה ביותר אי פעם של חברה יפנית על ידי חברה זרה.

אגב, סניפי סבן אילבן בישראל נמכרו השנה לרשת סבן אקספרס על ידי "אלקטרה צריכה". העסקה נאמדה בכ-3.4 מיליון שקל . סבן אקספרס הסבה את חנויות סבן אילבן למותג סבן אקספרס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה