השוק

בסך 50 מיליון שקל: זה הסיוע הכספי של הממשלה שטרם הועבר לאילת

לאחר שבחודש אפריל האחרון החליטה הממשלה על העברת 50 מיליון שקל לעידוד התיירות לאילת, בוועדה ליישובי הגבול המזרחי בכנסת כי הכסף עדיין תקוע בין משרדי הממשלה

מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום shutterstock, פלאש 90/ חיים גולדברג)
הוועדה ליישובים בגבול המזרחי, בראשות ח"כ זאב אלקין, דנה היום (שלישי) במצב התיירות באילת נוכח אתגרי המלחמה, ומימוש החלטת ממשלה מס' 1702 הנוגעת לתמיכה בערים מרוחקות הנסמכות על ענף התיירות.
בדיון התברר כי חלק מהותי בהחלטה הנוגע לעידוד תיירות לעיר, כלל לא מיושם ונתקע בין משרדי הממשלה השונים. אותה החלטה קובעת, בין היתר, כי משרד התיירות יעביר לעיר אילת 25 מיליון שקל לצורך סיוע בקידום ובשיווק אירועים תיירותיים ו-25 מיליון שקל  נוספים עבור פיתוח תשתיות במרחב התיירותי.
"החלטת הממשלה תפקע בסוף 2024 ונכון לרגע זה יש סכנה שחלק גדול ממנה לא ייושם" אמר ראש עיריית אילת אלי לנקרי וסיפר על בירוקרטיה בדרך למימושה: "משרד התיירות בחן את ההחלטה מספר חודשים והגיע למסקנה שעפ"י הנוסח הקיים הם לא יכולים לאשר אירועים מהסוג האמור, הם יודעים רק לעשות שיווק. 
הם לקחו על עצמם 7 מיליון שקל ואנחנו לא יודעים אפילו אם זה קורה. אז הם העבירו את זה למשרד התרבות והספורט שדן בכך חודש נוסף. גם שם אמרו היועצים המשפטיים שהם לא יכולים לבצע זאת והכסף תקוע עדיין במשרד האוצר.
במשרד נגב-גליל אמרו שיהיו מוכנים לקחת את זה על עצמם, רק לאחר תיקון הנוסח. בשורה התחתונה, יש החלטת ממשלה אבל אי אפשר לבצע אותה. דרוש תיקון הנוסח או הארכת תוקף", לשון ההודעה. 
עמי אלון, נציג משרד התיירות, התייחס לאותה החלטה ואמר: "להערכתנו, כל התקציב לתשתיות ינוצל בשנה זאת. באשר לתקציב השיווק, יש אי הסכמה בינינו לבין משרד האוצר. ככל הידוע לי ביקשנו מהם את אותם 7 מיליון שקל". נציגת האוצר שללה את הדברים "לא קיבלנו בקשה על ה-7 מיליון שקל לשיווק".
נציגת משרד האוצר, נטע בר זיו: "ההחלטה עברה בממשלה בחודש אפריל. ואיש לא התנגד לנוסח. אנחנו מכירים את הבעיה מזה מספר שבועות ומדברים עם משרדים אחרים כדי למצוא פתרון עד למימוש ההחלטה. התחלנו שיח עם משרד נגב גליל לבצע דרכם וזאת אפשרות חיובית".
זוהר גפן, מנהל נמל התעופה רמון, מתח ביקורת קשה על חברות התעופה ארקיע וישראייר: "חברות התעופה הישראליות נוקטות באופורטוניזם מדהים כשהן מעבירות את כל הפעילות לחו"ל כי זה הרבה יותר משתלם. רק באוגוסט האחרון יש 31% פחות מטוסים לאילת משנה קודמת; 411 טיסות באוגוסט אשתקד לעומת 283 באוגוסט האחרון, וזה לא שאין ביקושים, אלא בגלל שיש מונופול של חברות התעופה הישראליות שמחויבות רק לעצמן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה