כסף וצרכנות

11 טריליון דולר: שיא עולמי בענף התיירות העולמי ב-2024

10% מההוצאות העולמיות הן בתחום התיירות, כך עולה מהדוח שנתי של מועצת התיירות והנסיעות העולמית, מדובר בסכום שיא של כ-11 טריליון דולר; השיא הקודם נרשם לפני מגיפת הקורונה
מערכת ice | 
תיירות (צילום shutterstock)
על פי דוח שנתי של מועצת התיירות והנסיעות העולמית (WTTC), ארגון ללא מטרות רווח, שיא של 1 מתוך כל 10 דולר שיוצא לצריכה עולמית בשנת 2024 יוקצה לתיירות. ענף התיירות צפוי להגיע לשיאים חדשים בתרומתו לתוצר הגולמי העולמי; הצרכנים רואים בתיירות חלק בלתי נפרד מניהול התקציב שלהם.
המועצה מעריכה כי התרומה של הענף לתוצר הגולמי העולמי ב-2024 תעלה ב-12.1% בהשוואה לשנה שעברה ותגיע ל-11.1 טריליון דולר, 10% מהתוצר הגולמי העולמי, עלייה של כ-7.5% מהשיא הקודם שנרשם בשנת 2019. "למרות חששות מסוימים בשנה שעברה לגבי כניסה למיתון עולמי ואינפלציה גבוהה, השנה אנו רואים את ענף התיירות והנסיעות ככוח כלכלי משמעותי ברמה הגלובלית," אמרה ג'וליה סימפסון, מנכ"לית הארגון.

ההוצאות על תיירות בארצות הברית, בסין ובגרמניה צפויות לתרום את החלק הגדול ביותר לתוצר המקומי הגולמי. ב-2024 הענף צפוי להעסיק כ-348 מיליון עובדים ברחבי העולם, 13.6 מיליון יותר מהשיא הקודם שנרשם בשנת 2019 לפני מגיפת הקורונה. התחום מתרחב במהירות והענף עדיין מגייס עובדים. לפי נתוני האגודה לתיירות בארצות הברית, נכון להיום, בארצות הברית בלבד ישנן מיליון משרות פנויות בתחום הפנאי והאירוח. ב-2023 עמד סך המשרות בתחום התיירות בארצות הברית על כ-27 מיליון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה