השוק

הראל מחלקת מיליונים: רכשה חברת אשראי חוץ בנקאי ב-560 מיליון שקל

הראל ביטוח, חברת הביטוח השנייה בגודלה בבורסה, דיווחה על רכישת מניות גמלא הראל נדל"ן למגורים בסכום של 560 מיליון שקל. החברה נסחרה בתחילת החודש בכ-300 מיליון שקל
מערכת ice | 
הראל השקעות (צילום אתר החברה)
הראל הודיעה על רכישת מלוא מניות חברת האשראי החוץ-בנקאי גמלא הראל נדל"ן בדרך של מיזוג הופכי משולש. במסגרת הסכם המיזוג, הראל, היום בעלת 17% ממניות גמלא הראל נדל"ן, תרכוש 100% ממניות החברה תמורת 560 מיליון שקל. זאת, בהמשך להצעה שאושרה על ידי דירקטוריון הראל בתחילת החודש.
גמלא הראל נדל"ן מתמחה בהלוואות מזנין. בעלי המניות הנוספים בחברה מלבד הראל, הם בעל השליטה אפי שפיטלני (50%), רעייתו אודליה שפיטלני (10%), ארפיאס השקעות, כלל ביטוח ומור גמל, שמחזיקים כל אחד 4%-3% מהחברה. החברה נסחרה בתחילת החודש בשווי של מעט יותר מ–300 מיליון, כך שהשווי בו נרכשה משקף פרמיה של כ-250 מיליון שקל.

בני הזוג שפיטלני צפויים לרשום אקזיט של 340 מיליון שקל. בנוסף, שפיטלני התחייב להישאר בחברה הממוזגת במשך 36 חודשים. גם מנכ"ל גמלא הראל נדל"ן טל תפוחי התחייב להישאר פרק זמן דומה. תפוחי יזכה למענק של שבעה מיליון שקל לאחר המיזוג.
הלוואות מזנין מאפשרות ליזמי נדל"ן להשלים את ההון העצמי הנדרש למיזמים. כהלוואות בסיכון גבוה, הריבית עליהן היא בהתאם (בסביבת הריבית הנוכחית מדובר על כ-15% בשנה), מה שהופך את התחום לרווחי במיוחד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה