השוק

אשרא: זינוק בביקוש לביטוח אשראי בעסקאות ייצוא ביטחוני עקב המצב בישראל

מלחמת חרבות ברזל והקונפליקט בין רוסיה לאוקראינה משפיעים על הביקושים לביטוח עסקאות ייצוא; זינוק בביקושים לביטוח עסקאות ייצוא, במיוחד בתחום הביטחוני; דודי קליין, מנכ"ל אשראי: "יצואנים שבעבר לא עשו שימוש בביטוח אשראי בערבות המדינה, החלו לעשות זאת"
מערכת ice | 
סחר חוץ-אילוסטרציה (צילום shutterstock, pixabay)
אשרא, החברה הממשלתית לביטוח סיכוני סחר חוץ, אישרה בשנה האחרונה ליצואנים ישראלים ביטוח אשראי בערבות מדינה בהיקף של כעשרה מיליארד שקל; למעלה מ-40% מהביקושים לביטוח אשראי בשנה החולפת היו עבור עסקאות ייצוא ביטחוני. באשרא מעריכים כי ככל שהמלחמה תימשך ועימה הלחץ הבינלאומי על ישראל, יימשך הגידול בביקושים לביטוח האשראי מצד היצואנים הישראלים.
בין תחומי הביטוח שבהם נרשמו אישורים גבוהים בשנה החולפת: ביטחון, חקלאות, מים, תשתיות, חינוך ותקשורת. מדינות יעד מרכזיות כוללות את אוגנדה, טוגו, סנגל, מרוקו, גואטמלה, סין, הונגריה וקפריסין. 

בהתאם למדיניות שר הכלכלה ניר ברקת ולפיה "מה שטוב לאירופה טוב לישראל", אשרא פועלת כחברה ממשלתית ייעודית לביטוח סיכוני סחר חוץ בדומה לכשלושים חברות מקבילות באירופה. זאת, כדי לספק ליצואנים הישראלים את התמיכה הנדרשת בשוק הגלובלי המתמודד עם שינויים תכופים ואי ודאות כלכלית. 
דודי קליין, מנכ"ל אשרא: "השנה החולפת, ובמיוחד על רקע מלחמת חרבות ברזל,  התאפיינה במספר מגמות. ראשית, בעקבות החשש מחרמות כנגד התעשיות הישראליות, כמו שראינו ביריד הביטחוני בפאריז ובהתנהלות הטורקית, היינו עדים למגמה ולפיה גם יצואנים שבעבר לא עשו שימוש בביטוח אשראי בערבות המדינה, החלו לעשות זאת. בנוסף, ראינו גידול חד בביקוש לביטוח 'טרום משלוחים' המבטיח כי  גם במקרה והלקוח יבטל את ההזמנה עוד לפני שהיא סופקה, היצואן יקבל פיצוי כספי עבור ההוצאות שכבר היו לו. מגמה משמעותית שלישית שאפיינה את השנה החולפת היא הגידול החד בביקוש לביטוח עסקאות יצוא ביטחוניות.  
"אם לפני כעשור התחום הביטחוני היווה כ-20% מהפורטפוליו של אשרא, כיום הוא הכפיל את עצמו ועומד על כ-40% מכלל הפוליסות של אשרא. זאת כמובן על רקע הוכחת היכולת של מוצרי החברות הישראליות במלחמה, הגידול באיומים על מדינות שונות מצד איראן וכן החשש של מדינות אירופאיות מהתפתחות של מלחמה באירופה, כתוצאה מהימשכות המלחמה באוקראינה. מגמות אלו צפויות לאפיין גם את השנה הקרובה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה