השוק

סיכום המסחר בוול סטריט: הסיניות מזנקות בזכות תמריצי הבנק המרכזי, מניות האנרגיה בהמתנה

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות קלות, צים הישראלית המשיכה בטיפוס למעלה, מניות החברות הסיניות זינקו בעקבות הקלות של הבנק המרכזי במדינה, ומניות האנרגיה ממתינות לבחירות
מערכת ice | 
וול סטריט (צילום shutterstock)
המסחר בוול סטריט נסגר היום (שלישי) בעליות קלות ובמגמה מעורבת. מדד ה-S&P נסגר בעליות של 0.25%, מדד הנאסד"ק נסגר בעליות של 0.56% ומדד דאו ג'ונס נסגר בעליה של 0.20%. 
המסחר התנהל בדשדוש לאחר הורדת הריבית בשבוע שעבר שהובילה לגל עליות, ותוך מעקב אחר מערכת הבחירות בארה"ב שכרגע צפויה להיות צמודה, ולא תביא ככל הנראה לתנודות משמעותיות בשוק - לפחות עד שהתמונה תתייצב.
המסחר התנהל על רקע התמריצים שהממשל בסין העניק לשוק במטרה להזרים אליו מעט רוח חיובית: הבנק המרכזי בסין הסיר את דרישות ההון העצמי של הבנקים כדי להגדיל נזילות, הוריד את הריבית ב-2 עשיריות האחוז, ומאפשר כעת לרכוש בית שני ב-15% מההון העצמי בלבד. הממשל בסין מעונין לחזק מאד את מעמד הביניים - המעמד שצורך ומניע את הכלכלה - ולהגדיל את כוח הקנייה שלו.
כתוצאה מצעדים אלו בלטו מניות של חברות סיניות בעליות: עליבאבא עלתה ב-7.72%, מנית NIO עלתה ב-11.46% ו-JD עלתה ב-13%.
מעניין לציין, על הרקע הזה, ההתבטאות של הנשיא ביידן מאמש על כוונתו להגביל שימוש בסוללות מתוצרת סין במכוניות חשמליות בארה"ב, מפני ש"הן מהוות סכנה לביטחון המדינה". למרות שסביר שזו התבטאות המושפעת מהבחירות הקרובות ומהרצון להגיע לקהלים חדשים - כדאי לעקוב אחר ההיענות של הציבור בארה"ב לקריאה הזו.
מניות שבלטו במסחר היום: מניית אנבידיה שננעלה בעליות של 3.97% ותקנה מעט את הירידות של השבועות האחרונים, מניית טסלה שממשיכה בטיפוס כלפי מעלה וננעלה בעליות של 1.71%, מניית מטא בשיא כל הזמנים, שדשדשה היום וננעלה בירידות של 0.19% ומניית פלנטיר שהתממשה היום לאחר גל עליות שמשך אליה את תשומת הלב. וננעלה בירידות של 2.70%.
מניית אלקואה, לתוצרי בניין ותשתיות, הנחשבת לאחת מהמנבאות את צמיחת כלכלת ארה"ב לפי צמיחתה והיא אחת מהלקוחות הגדולים של החברות הסיניות, הושפעה מהן ועלתה בלמעלה מ-8%. מניית ויזה צנחה היום בלמעלה מ-5% בעקבות תביעה של  משרד המשפטים בארה"ב  על היותה מונופול בתחום כרטיסי האשראי. מניות חברות האנרגיה ממתינות לתוצאות הבחירות ובאופן מסורתי יעלו אם ייבחר נשיא רפובליקאי. בינתיים מניית אקסון מובייל ננעלה בירידות של 0.24%  ומדד מניות האנרגיה ננעל בירידות של 0.33%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה