השוק

דויטשה בנק: אחרי הורדת הריבית, התנודתיות חוזרת לשווקים

בדויטשה בנק מעריכים שאחרי שהפדרל ריזרב הוריד את הריבית ב-0.5%, בהתאם לתחזית הקיצון, המשקל של המשקיעים עובר לבחירות בארה"ב וזה גוזר תנודתיות בשווקים
ניצן כהן | 
null (צילום shutterstock)
בשבוע שעבר הוריד הפדרל ריזרב את הריבית בארה"ב ב-0.5% מה שעמד בתחזית האגרסיבית יותר וזה נתן את האות לשווקים לחזור לעלות. אמנם החשש הוא שהכלכלה הריאלית נמצאת בהידרדרות מסוימת (מה שמגביר את ההערכות שאנחנו מדברים על נחיתה רכה) אבל בוול סטריט העסקים חוזרים לשגרה.
בדויטשה בנק אומרים בסקירה שהם מפיצים למנהלי ההשקעות ברחבי העולם כי אחרי שהפד הוריד את הריבית ב-0.5% ולמעשה הרגיע את המשקיעים, הרי שתשומת הלב עוברת לבחירות בארה"ב ומאחר ואלה יתקיימו רק בחודש נובמבר, הרי שאנחנו צפויים לתקופה תנודתית בשווקים.
באופן עקרוני הבחירות בארה"ב נסובות סביב הכל חוץ ממשהו כלכלי קשיח. אם בתקופת אובמה היה זה חוק ביטוח הבריאות, הרי שכרגע הקמפיינים נסובים סביב הכל חוץ ממשהו ריאלי ולכן המשקיעים ממתינים לסקרים.
מאחר והסקרים צמודים מאוד הרי שקשה למשקיעים לקבוע נקודת יחס וממנה לצאת להערכות השונות ולכן בדויטשה בנק אומרים שהניתוחים האלה ימתינו לפרסום תוצאות הבחירות ורק אז המשקיעים יעברו לניתוח המדיניות הכלכלית של המועמד/ת שיבחר/ תיבחר.
קונצנזוס ההערכות מדבר על כך שהריבית בארה"ב תמשיך לרדת בין אם בקצב נמוך בין אם בקצב גבוה, אבל השורה התחתונה היא שהמדיניות המוניטרית של הפד תהיה פחות מצמצמת. הנחת העבודה היא שהקלה בריבית תורמת לקמלה האריס אבל זו רק הנחת עבודה ומכאן בדויטשה בנק מעריכים שהתנודתיות  תהיה במרכז תשומת הלב בתקופה הקרובה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה