השוק

ענקית המזון הישראלית מסתבכת: המנכ"ל הוקלט והחברה הסתבכה

ארז דהבני, הבעלים והמנכ"ל של 'בלדי', נתפס בהקלטה חושפת מידע רגיש למשקיעים פוטנציאליים - מידע שלא הופיע בתשקיף הרשמי של החברה והרשות לניירות ערך הורתה על עיכוב הנפקת האג"ח המתוכננת של בלדי, בהיקף של 300 מיליון שקל
מערכת ice | 
קצבייה-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
רשות ניירות ערך הטילה סנקציה חריגה על חברת המזון בלדי, בעקבות חשיפה מטרידה של פערי מידע בין המשקיעים. החלטה זו באה לאחר שארז דהבני, הבעלים והמנכ"ל של החברה, נתפס בהקלטה חושפת מידע רגיש למשקיעים פוטנציאליים - מידע שלא הופיע בתשקיף הרשמי של החברה.
כתוצאה מכך, על פי כלכליסט, הרשות הורתה על עיכוב הנפקת האג"ח המתוכננת של בלדי, בהיקף של 300 מיליון שקל, צעד המדגיש את חומרת המצב ואת מחויבותה של הרשות לשמירה על שקיפות ושוויון בשוק ההון. הפרטים שנחשפו בסיור המשקיעים כללו תחזיות אופטימיות במיוחד, כמו יעד מכירות של 3 מיליארד שקל תוך 4-5 שנים - עלייה מסחררת של 200% ביחס למצב הנוכחי.

בנוסף, דהבני חשף צפי להכנסות גבוהות יותר ברבעון השלישי של 2024 מאלו שפורסמו בתשקיף, וכן הסכם חתום עם ספק מברזיל שצפוי להגדיל משמעותית את הכנסות החברה. מידע זה, שלא נכלל בתשקיף הרשמי, יצר אי-שוויון מידע בין המשקיעים ועורר דאגה רבה ברשות ניירות ערך.
תגובת הרשות הייתה נחרצת, עם הצהרה ברורה כי "הרשות לא סובלנית לפטפוטים של נושאי משרה, בטח לפני הנפקה". החלטה זו מדגישה את החשיבות שהרשות מייחסת לשמירה על כללי הגילוי הנאות ושוויון ההזדמנויות בין המשקיעים. העיכוב בהנפקה נועד לאפשר למידע לשקוע ולהבטיח שכל המשקיעים, הן מוסדיים והן מהציבור הרחב, יקבלו גישה שווה למידע הרלוונטי לקבלת החלטות השקעה.
מומחים בשוק ההון מדגישים את החשיבות של הצגת מידע מדויק ועקבי בתשקיף. הם מציינים כי חברות צריכות להיזהר ממסירת מידע עודף או סותר מחוץ לתשקיף, שכן זה עלול ליצור בעיות משפטיות ואתיות. המקרה של בלדי מדגים את הסיכונים הכרוכים בחשיפת מידע סלקטיבית ואת ההשלכות החמורות שעלולות לנבוע מכך.
למרות הסנקציה, בלדי מתכוננת להמשך התהליך ומתכננת לקבוע מועד חדש לביצוע השלב המוסדי בהנפקה. זאת, בתקווה שלאחר תקופת העיכוב, החברה תוכל להמשיך בתהליך הגיוס תוך עמידה בכל הדרישות הרגולטוריות. מקרה זה מהווה תזכורת חשובה לכל החברות הציבוריות באשר לחשיבות השקיפות, הדיוק והשוויוניות במסירת מידע למשקיעים, ומדגיש את תפקידה החיוני של רשות ניירות ערך בשמירה על יושרת שוק ההון הישראלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה