קריפטו

האם הרשות לניירות ערך עלתה למשקיעים קטנים מיליארדי דולרים?

לטענת עו"ד ג'ון דיטון, המתמודד לסנאט מטעם המפלגה הרפובליקנית וייצג מחזיקים במטבע XRP בהליכים שהרשות לניירות ערך ניהלה כנגד ריפל, הגישה האגרסיבית של הרשות לרגולציה של התחום, עלתה למשקיעים הקטנים 15 מיליארד דולר
שרון בירקמן | 
כלכלה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
עו"ד ג'ון דיטון, תומך נלהב של תחום הקריפטו, האשים את הרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) בכך שגישתה האגרסיבית לרגולציה בתחום המטבעות הדיגיטליים הובילה להפסדים כבדים למשקיעים קטנים. דיטון מעריך כי פעולות הרשות גרמו להפסדים של מעל 15 מיליארד דולר, בעיקר אצל משקיעים פרטיים.
באפריל השנה הגישה הרשות לניירות ערך תביעה כנגד פלטפורמת הקריפטו בייננס בטענה להצעת ניירות ערך ללא רישום והפרות נוספות של חוקי ניירות הערך. במאי 2023 הרשות שינתה את עמדתה ותיקנה את תלונתה כנגד החברה. "הרשות לניירות ערך מצרה על בלבול שייתכן שגרמה בכך שטענה בעבר כי המטבעות עצמם נחשבים לניירות ערך", נכתב בתיקון לתלונתה.

לפני כשבוע עדכנה הרשות בפעם האחרונה את תלונתה כנגד בייננס. הרשות טוענת כי בייננס פעלה כבורסה לא מוסדרת והציעה ניירות ערך לא רשומים, כולל המטבע  BNB ומטבעות דיגיטליים אחרים המופיעים בתביעה. בתיקון הסבירה הרשות כי BNB נמכר כ"אסימון בורסאי" עם ציפיות להשקעה מוצלחת. לטענת הרשות גם מטבעות נוספים, כולל SOL ו-ADA, נמכרו כניירות ערך לא רשומים. הרשות הבהירה כי אינה מתייחסת למטבעות עצמם כניירות ערך, אלא לדינמיקה הכלכלית ולציפיות הנוצרות סביבם בעת המכירה.
בפוסט שפרסם ברשת החברתית X, טען דיטון כי הרשות לניירות ערך פעלה בחריגה מסמכות והתנצלות לא תספיק. דיטון, שייצג עשרות אלפי מחזיקי XRP בבתי המשפט בשל תלונה שהוגשה על ידי הרשות כנגד פלטפורמת הקריפטו ריפל (Ripple), הדגיש את גודל הנזק שנגרם למשקיעים: "הרשות לניירות ערך גרמה להפסדים של מיליארדים למשקיעים הקטנים שאני מייצג ואנחנו לא מקבלים את ההתנצלות שלהם". XRP צנח ב-50% לאחר שהרשות פרסמה על הגשת התביעה ופלטפורמות קריפטו רבות הפסיקו להציע את המטבע.
דיטון מתמודד לסנאט במסצ'וסטס מטעם המפלגה הרפובליקנית מול הסנאטורית הדמוקרטית אליזבת וורן. הוא הצהיר כי בכוונתו להטיל על הרשות לניירות ערך אחריות למעשיה והאשים את וורן כי היא נרתעת מנקיטת עמדה כנגד הרשות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה