השוק

מיזוג 'בלדי' לספאק של רוני בירם וגיל דויטש מסתבך

בעל מניות בספאק של רוני בירם וגיל דויטש טוען כי חסר מידע מהותי הנוגע לעסקת רכישת 'בלדי' על ידי הספאק; בעלי המניות פנה לרשות לני"ע ולמשקיעים המוסדיים והוא דורש מידע נוסף ודחיית ההצבעה על העסקה; בירם ודויטש: בעל המניות מחזיק 500 שקל בלבד בחברה
ניצן כהן | 
גיל דויטש ורוני בירם (צילום יחצ)
עסקת מיזוג יצרנית הבשר 'בלדי' לספאק של רוני בירם וגיל דויטש הולכת ומסתבכת. בירם ודויטש הנפיקו איי ספאק 1 בתקופה בה מדובר היה באופנה שלימים התפוגגה בעיקר בשל התערבות רשות לניירות ערך בארה"ב (ה-SEC) שהבינה שמדובר בתופעה מסוכנת מידי.
לאחר שורה של הוראות רגולטוריות בארה"ב, הוראות שנגעו לפעילות הספאקים בארה"ב, אימצו רשויות ניירות ערך בכל העולם את העמדה של ה-SEC ודרשו דרישות גילוי מוגברות מהספאקים מה שגרם להתפוגגות התופעה.
בטרם ניכנס לעובייה של הקורה נסביר כי חברת ספאק היא חברה שמגייסת כסף למרות שאין לה פעילות אמיתית והמטרה שלה לרכוש חברה או חברות עם פעילות אמיתית ולצקת את הפעילות שלה/ שלהן לתוך הספאק וכך למעשה לקצר את הדרך בכל תהליך ההנפקה. מה שעומד למעשה בבסיס פעילות הספאקים זה המוניטין של היזמים שלהן אבל בשל העובדה שמדובר בגיוס של כסף מהמשקיעים המוסדיים (קרי הציבור הרחב שסובל מאדישות רציונלית) הרי שנדרשת פעילות בקרתית עמוקה יותר של רשות ניירות ערך וכך קרה גם הפעם.
הספאק של רוני בירם וגיל דויטש הגיע להסכם עם יצרנית הבשר 'בלדי' לרכישת החברה וליציקה של הפעילות שלה לתוך הספאק. באופן עקרוני בימים בהם הריבית גבוהה ושוק ההון מתקשה לקלוט חברות חדשות, הרי שמדובר בחדשות בשוק ההון.
עסקת המיזוג משקפת ל'בלדי' שווי חברה של 650 מיליון שקל ואילו שווי החברה הממוזגת אמור להיות קצת יותר גבוה ממיליארד שקל. איי ספאק 1 הודיעה על כינוס האסיפה הכללית של בעלי המניות כדי לאשר את העסקה וזו אמורה להתכנס ב-6 ביולי. פרסום אודות החתימה על העסקה כמו גם פרסום התשקיף ש לבלדי היה בסוף חודש מאי.
אחד מבעלי המניות של איי ספאק קרא את התשקיף וגילה לטענתו פרטים רבים שחסרים בו ומכאן שכר את שירותיו של עו"ד רונן עדיני, דמות מוכרת מאוד בשוק ההון וגם מוערכת מאוד. עדיני פנה לרשות לניירות ערך כמו גם למשקיעים המוסדיים תוך שהוא מצרך חוות דעת כלכלית שמטילה ספק בשווי של 'בלדי' לצורך העסקה.
כך למשל טוען עוה"ד עדיני כי תחזית הרווח של 'בלדי' כוללת צמיחה דו-ספרתית מידי שנה במקביל להפחתה של 8 מיליון שקל מההוצאות השוטפות מה שמעוות לטענתו את שוויה של החברה (בשל ההפרזות במספרים). עוד טוען עוה"ד עדיני כי מכפילי הרווח לצורך העסקה כפולים מהמכפילים המקובלים בענף והוא מצטייד בעבודה כלכלית שתומכת בטענה הזו. 
עוד טוען עדיני כי המרלו"ג של 'בלדי' הוקם בשנת 2021 בהשקעה של 251 מיליון שקל ומאז הקמתו הוא פועל באופן חלקי ואף מסב לחברה הספדים. עדיני טוען שחסר מידע אודות התוכנית של החברה לפעילות המרלו"ג ובעיקר מדוע הוא פועל באופן חלקי ויש צורך לבחון את התוכנית העסקית שעמדה בבסיס הקמה שלו אל מול הביצוע בפועל ומתן הסברים על פערים.
עוד טוען עדיני כי נגד 'בלדי' יש הליכים משפטיים כבדי משקל שכוללים האשמות על זיופי מסמכים, העלמות מס ועוד מרעין בישין אך אלה אינם מקבלים ביטוי בתשקיף ואינם מספקים הסברים מספקים אודות מצבה המשפטי וההליכים המשפטיים המהותיים לטענתו.
איי ספאק 1 הגיבה למכתביו של עדיני וטוענת כי כי הערות רשות לניירות ערך ייושמו והוטמעו בתשקיף החברה. בעל המניות אותו מייצג עוה"ד עדיני מחזיק מעט מניות ובשווי של 500 שקל לטענם ומכאן הם גוזרים מסקנה כי יש גורם שעומד מאחורי בעל המניות שמעוניינת לטענתם לסכל את העסקה.
עוה"ד עדיני דורש לפרסם את המידע הנוסף ואז ובתוך 35 ימים לכנס את האסיפה הכלליץ לצורך אישור/ דחיית העסקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה