השוק

חברת החשמל בצרות: איך הגיב המנכ"ל לגל העזיבות בהנהלה?

משבר בחברת החשמל? בתוך שנתיים, הדרג הבכיר בחברה השתנה מקצה לקצה עם עזיבה של עשרה בכירים. שעות ספורות לאחר שסמנכ"ל האסטרטגיה הודיע על פרישה גם מנהל אגף הרכש החליט לעזוב. מנגד, המנכ"ל מאיר שפיגלר לא מתרגש: "ריענון הוא מאוד הכרחי"
מערכת ice |  1
מאיר שפיגלר (צילום אוליבייה פיטוסי פלש 90)
כמעט שנתיים חלפו מאז שמאיר שפיגלר נכנס לתפקיד מנכ"ל וחברת החשמל ומאז החברה חוותה שינויים משמעותיים בכוח האדם שלה. במהלך השנתיים האחרונות, כמעט כל הבכירים בחברה עזבו אותה. כעת, נודע שבכיר נוסף הודיע על רצונו לסיים את עבודתו בחברה.
על פי הפרטים שפורסמו לראשונה בדה מרקר, ליאור ששון מנהל אגף הרכש בחברה, הודיע להנהלה על סיום תפקידו בחברה. ההכרזה, מגיעה שעות ספורות לאחר שבכיר נוסף – אמיר ליבנה סמנכ"ל חטיבת האסטרטגיה, חדשות ושינוי מבני הכריז גם הוא על סיום תפקידו בחברה.
בנוסף לפרישתם של אמיר ליבנה וליאור ששון, לפני חודשיים פרש גם שלומי צרפתי, סמנכ"ל משאבי האנוש של החברה בארבע השנים האחרונות, לאחר שעבד בחברה 34 שנה. לפניו מי שפרש מהחברה היה יצחק בלמס, המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל חטיבת שירותי רשת ומפרש פרישתו ביולי 2023, טרם מונה סמנכ"ל קבוע.
בסמוך לכניסתו של שפיגלר לתפקיד, עזבה עוד שורה של בכירים: סמנכ"ל הפרויקטים ההנדסיים חיים רובין, סמנכ"ל שירות, שיווק ורגולציה אורן הלמן, סמנכ"ל הכספים אבי דויטשמן, היועצת המשפטית יעל נבו, דוברת החברה דליה בודינגר ורם ארליכמן, שהיה ממלא מקום מנכ"ל החברה עד כניסתו של שפיגלר לתפקיד.
גל עזיבות בקרב בכירים בחברה מעיד לרוב על משבר ניהולי, אך המנכ"ל שפיגלר טוען מצידו שמדובר בכלל במגמה חיובית. שפיגלר, טען שלצד הערכתו לתרומתם לחברה הוא שמח על הריענון בכוח האדם בחברה: "מי שנמצא 30 ומשהו שנה באותו ארגון טוב לארגון שיעזוב וייתן לחדשים להיכנס. אני אישית מאמין בלב ובנפש ברוטציה, בהזרמת דם חדש, חשיבה יצירתית ויציאה ממסגרות מקובעות. זה דבר מאוד בריא לארגון ורוב האנשים שפרשו היו המון שנים בארגון".
"לא סתם הגיעו למסקנה בשירות הציבור שיש להגביל כהונת בכירים. אני מיישם את זה הלכה למעשה על עצמי. לא תמצא אותי בתפקיד 20–30 ואפילו לא עשר שנים. ריענון הוא מאוד הכרחי. כל מי שנבחר בתקופתי הוא בקצובת כהונה, בתיאום עם רשות החברות הממשלתיות כפי שהכנסתי קצובת כהונה לכל הסמנכ"לים בביטוח הלאומי. בחברת החשמל, קצובת הכהונה תהיה לחמש שנים עם אפשרות להארכה בשנתיים נוספות באישור דירקטוריון, ושלוש שנים נוספות באישור רשות החברות הממשלתיות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ניקוי אורוות
    מתח גבוה 09/2024/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המנכ"ל לא פראייר בכלל.קודם כל,כולם בחוזים אישיים עקב הרפורמה,שנית חלקם למעשה פוטרו והראו להם את הדלת החוצה ומציגים את זה כאילו ביקשו לצאת.ניקוי אורוות אמיתי , עוד ילמדו את זה בבתי ספר למינהל עסקים.
    סגור