השוק

רמי לוי עושה מהפכה בישראייר: התכנית הגדולה תצא לפועל?

איש העסקים הבהיר: "הייתה לנו תוכנית לקנות מטוסים, לפחות עוד עשרה, ולהביא מטוסים רחבי גוף שיכולם לטוס לתאילנד. יש בתוכנית גם מטוסים פרטיים. זה כבר היה צריך לצאת לפועל, אבל בגלל המלחמה קצת נדחה. והמחירים עלו, כי הכול עלה מסביב, עובדים הרבה יותר קשה. האם אני שלם עם ההשקעה בישראייר? שלם ומרוצה"
מערכת ice | 
רמי לוי וישראייר (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, משה שי, shutterstock)
הפתיחה והסגירה של השמים לישראל בעקבות מלחמת חרבות ברזל וההסלמות במיוחד בגבול הצפון השפיעו לא מעט על רמי לוי וחברת התעופה בבעלותו - ישראייר. החברות הישראליות אל על, ישראייר וארקיע נותרו לבד בעקבות גל ביטולים חסר תקדים ובעוד שהראשונה זינקה בבורסה, ישראייר לעומת זאת הפסידה ברבעון הראשון של השנה והרווח הנקי שלה ירד ב־19%.
לוי מספר בראיון לגלובס. "מה שקרה פגע בנו. אמנם לא ירדנו במחזורים, אבל הטיפול היה קשה מאוד. יולי-אוגוסט-ספטמבר זו התקופה הכי חזקה בטיסות ותיירות, ובתקופה הזאת אנחנו בדרך כלל חוכרים מטוסים עם הצוות. חמשת המטוסים שלנו לא רצו לעבוד בגלל מה שקורה, ולפני כמה שבועות הם עוד יותר נבהלו והורידו את הנוסעים שלנו בלרנקה במקום בישראל וזה יצר קטסטרופה. הדברים האלה תקעו אותנו, ותפעולית זה היה מאוד קשה והיו הרבה נוסעים ממורמרים. אבל הם לא מבינים מה קרה פה".

לוי חושף בראיון: "הייתה לנו תוכנית לקנות מטוסים, לפחות עוד עשרה, ולהביא מטוסים רחבי גוף שיכולם לטוס לתאילנד. יש בתוכנית גם מטוסים פרטיים. זה כבר היה צריך לצאת לפועל, אבל בגלל המלחמה קצת נדחה. והמחירים עלו, כי הכול עלה מסביב. ישראייר העלתה הכי פחות מחירים, אבל בסוף זה היצע וביקוש. כשההיצע יותר גדול מהביקוש והכול עולה מסביב, אנחנו לא מרוויחים יותר. ברבעון הראשון לא הרווחנו יותר, וגם עכשיו הרווחנו כמו ברבעון רגיל, אולי קצת יותר. אבל מה שכן, עובדים הרבה יותר קשה. האם אני שלם עם ההשקעה בישראייר? בטח, שלם ומרוצה".
בינתיים, המאבק על השמיים לאילת מתחמם, כאשר ישראייר של איש העסקים רמי לוי מתמודדת עם ירידה משמעותית במספר הנוסעים. נתוני אוגוסט האחרון חושפים תמונה מדאיגה: ישראייר הטיסה רק 13,944 נוסעים לעיר הדרומית, ירידה חדה של 57.22% לעומת אוגוסט אשתקד. זהו נתח שוק של כ-28% בלבד מסך הטסים לאילת באותו חודש.
הירידה בפעילות ישראייר בולטת במיוחד לעומת המתחרה העיקרית, ארקיע, שהצליחה לשמור על נתח שוק של כ-72% למרות ירידה של 30.57% במספר הנוסעים. נראה כי ישראייר מתקשה להתמודד עם האתגרים בשוק התעופה הפנים-ארצי, שסובל מירידה כללית של כ-41% במספר הטסים לאילת באוגוסט האחרון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה