השוק

אחרי הורדת הריבית בארה"ב: יציבות בשוק המט"ח

המסחר בשוק המט"ח מתנהל ביציבות לאחר שאמש הוריד הפדרל ריזרב את הריבית בארה"ב ולאחר שורה של אירועים בלבנון שמובילים את רמת חוסר הוודאות בישראל לשיאים חדשים
ניצן כהן | 
הייטק-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
יציבות נרשמת הבוקר בשוק המט"ח כשבמסחר פועלים כוחות מנוגדים כשכל כוח כזה הוא משמעותי בפני עצמו. הדולר נסחר כעת ללא שינוי ברמה של 3.77 שקל, האירו מתחזק בשיעור קל של 0.1% לרמה של 4.2 שקל והלירה שטרלינג מתחזקת ב-0.3% לרמה של 4.99 שקל.
אם כן, הלילה הוריד הפדרל ריזרב את הריבית בארה"ב ב-0.5% לרמה של 5% מה שמקבל את הפרשנות כי הפד חושש מגלישה למיתון של הכלכלה האמריקאית. תהליך כזה של הורדת ריבית בעולם כשהריבית בישראל נותרת ללא אופק של תחילת תהליך הורדת ריבית אמורה לייצר עיוותים בשערי החליפין של  השקל אבל כאן נכנס למשחק חוסר הוודאות הביטחוני בישראל שמחשק בדיוק בכיוון הנגדי.
הימים האחרונים במישור הביטחוני היו בסימן שורה של אירועים בלבנון שגורמים לחוסר הוודאות במישור הביטחוני להגיע לרמות שיא וכאן כבר כל החישובים פועלים לכיוון אחד של השקל שפועלים כאמור בכיוון המנוגד.
ויולטה טודורובה אנליסטית בחברת ההשקעות הבינלאמית Leverage Shares כתבה בתגובה להורדת הריבית אמש בארה"ב כי  "הורדת הריבית הכפולה מבטאת חשש מהאטה כלכלית.
"הבנק הפדרלי פתח את סבב הורדות הריבית עם הורדת ריבית מכופלת של כ-0.5%. הורדת הריבית משקפת חשש רב יותר באשר לחסונו של שוק העבודה האמריקאי, וסבב הורדות הריבית שצפוי לצאת לדרך כעת נועד לתמוך בכלכלה. 
"בהצהרתו, הבנק הביע ביטחון כי האינפלציה נמצאת בדרכה ליעד הבנק של 2%, ואותת על כך שכעת צעדי מדיניות לתמיכה בשוק התעסוקה לא יובילו לליבוי האינפלציה. הבנק צופה כעת כי הריבית תרד בעוד 50 נקודות בסיס עד סוף השנה, בשנת 2025 תרד הריבית בשיעור נוסף של 100 נקודות בסיס - וב-50 נקודות בסיס נוספות ב-2026.
"לבנק יש מנדט כפול - לשמור על אינפלציה נמוכה ולתמוך בשוק התעסוקה, והוא הבהיר כי יהיה מוכן לנקוט בצעדים הנדרשים במידה והסיכונים לשוק התעסוקה יגברו. לפי תחזית הבנק, האינפלציה צפויה לרדת עד סוף השנה ל-2.3% ועד סוף 2025 ל-2.1%.
"השוק הגיב תחילה בעליות שערים להורדה הכפולה, אך העליות נמחקו עד סוף היום. אנו סבורים כי ייתכן ונראה נסיגה בטווח הקרוב, וזאת על רקע החששות בשוק ממצב הכלכלה. עם זאת, בטווח הארוך יותר, אנו סבורים כי מחויבותו של הפד להתאים את מדיניותו המוניטרית לתנאים הכלכליים החדשים כדי למנוע "נחיתה קשה", יובילו בסופו של דבר לחידוש עליות השערים לרמות שיא חדשות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה