השוק

ענקית הנדל"ן מתמוטטת: נכנסת לפשיטת רגל, משפחות איבדו בתים

חברת הבנייה "בתים חכמים" מתמוטטת: מאות משפחות נותרו ללא בית בטשקנט, סיפור זה מצטרף לשורה של מקרי הונאה בתחום הנדל"ן באוזבקיסטן. בשנה שעברה, יותר מאלף אזרחים נפלו קורבן להונאה דומה במחוז ישנובוד בטשקנט, עם נזקים של מעל 300 מיליארד סומים
מערכת ice |  1
צילום shutterstock, ויקיפדיה-Hanay
בלב טשקנט, בירת אוזבקיסטן, מתרחש סיפור מטלטל של הבטחות שנשברו וחלומות שהתנפצו. חברת הבנייה "בתים חכמים" החלה בשנת 2018 בפרויקט שאפתני להקמת מתחם מגורים חדש ברחוב זיו שבמחוז אולמזור. מאות אזרחים, שהתפתו להבטחות של דירות חדשות ומודרניות, השקיעו מיליארדי סומים בפרויקט. אך כעת, שש שנים מאוחר יותר, מאות משפחות מוצאות עצמן ללא בית וללא תשובות.
הפרשה החלה להתגלגל כאשר הבעלים המקוריים של החברה הורשעו בהונאה ונשלחו לכלא. ב-2021, שווקט שרמטוב נכנס לתמונה כבעלים החדש והבטיח להשלים את הבנייה. ואכן, עד 2024 הבניינים הושלמו לכאורה, אך רק 77 דירות נמסרו לבעליהן. שאר הדיירים המיועדים נותרו ללא מפתחות וללא הסברים, למרות שחלקם שילמו עד 100% ממחיר הדירה.

הטרגדיה מתעצמת כאשר מתברר שהחברה הגישה בקשת פשיטת רגל כבר לפני שנתיים, מבלי ליידע את הלקוחות. כעת, החברה טוענת שהחוזים והקבלות של הרוכשים אינם תקפים, והם אינם רשומים כנושים. הדיירים המיועדים, שהגיעו מכל רחבי אוזבקיסטן בתקווה לבית חדש, מוצאים עצמם במצב בלתי אפשרי - הבניין עומד על תילו, אך הם אינם יכולים להיכנס לדירות שעבורן שילמו.
סיפור זה מצטרף לשורה של מקרי הונאה בתחום הנדל"ן באוזבקיסטן. בשנה שעברה, יותר מאלף אזרחים נפלו קורבן להונאה דומה במחוז ישנובוד בטשקנט, עם נזקים של מעל 300 מיליארד סומים. במחוז בגדד שבמחוז פרגנה, עשרות משפחות מצאו עצמן ללא קורת גג כאשר בתיהן החדשים הוחרמו על ידי הבנק בשל חובות הקבלן. מקרים אלו מעלים שאלות קשות לגבי הפיקוח על חברות בנייה ועל ההגנה על זכויות הרוכשים באוזבקיסטן, ומדגישים את הצורך הדחוף ברפורמות בתחום הנדל"ן במדינה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בתקוה שיפשטו רגל גם יצחק תשובה ואלפרד אקירוב
    משה 09/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק כך יפלו מחירי העושק והמירמה
    סגור