השוק

חברת האנרגיה הישראלית חוגגת הישג: פרויקט הענק יוצא לדרך

SUNRAY של ערבה פאוור אושר להפעלה מסחרית ועבודות ההקמה בפרויקט לייצור אנרגיה סולארית פוטו- וולטאית הסתיימו. אילן צדקוני, מנכ"ל ערבה פאוור: "הצלחנו לפתח פרויקט ראשון בארה"ב בתנאי שוק מאתגרים". ליאור מנצר, מנהל סקטור מימון פרויקטים ותשתיות בבנק הפועלים: "הבנק רואה בפעילות זו חשיבות רבה להרחבת הפעילות במימון פרויקטי אנרגיה ירוקה בארצות הברית"

מערכת ice |  1
פרויקט סאנריי (צילום יחצ)
חברת האנרגיה המתחדשת הישראלית, ערבה פאוור, מתניעה את הפרויקט המסקרן בארה"ב עם אישורו להפעלה מסחרית. מדובר בפרוייקט SUNRAY , פרויקט פוטו-וולטאי בהספק של 270 מגה-וואט, הממוקם ביובלדי (Uvalde), טקסס, פותח על ידי חברת ערבה פאוור וקבוצת פז והוקם בשותפות עם מנורה מבטחים בעלות כוללת של 330 מילון דולר.
ערבה פאוור וקבוצת פז החלו את פיתוח הפרויקט ב-2021, לאחר רכישתו מ-OCI Energy, השלימו את הסגירה הפיננסית ב 2023, ובאחרונה הסתיימו עבודות ההקמה עם קבלת האישור להפעלה מסחרית כאמור.
הפרויקט גייס 215 מיליון דולר מימון הקמה בחיתום מלא של Nomura Securities International, Inc. ("נומורה") וחוב בכיר של 70 מיליון דולר, שהעמיד קונסורציום בהובלת נומורה ובהשתתפות בנק הפועלים ו-BHI (זרוע הפעילות של בנק הפועלים בארה"ב). מורגן סטנלי משמש כשותף המס בפרויקט ויחד עם משקיע נוסף, ביצעו השקעה של כ-150 מיליון דולר.
הפרויקט משתרע על שטח של כ- 7,300 דונם שהוחכר לתקופה מצטברת של 50 שנה, כולל מעל 500,000 פאנלים וצפוי לייצר 515 גיגה-וואט שעה של חשמל בשנה, מה שימנע פליטת 225,000 טון פחמן דו חמצני ויספק חשמל נקי ל-43,000 בתים באזור סן אנטוניו בכל שנה.
הפרויקט ימכור 50% מהחשמל המיוצר במסגרת הסכם רכישת חשמל שנחתם ל-12 שנים, והמחצית השנייה תימכר בשוק החופשי לחשמל בטקסס.
אילן צדקוני, מנכ"ל ערבה פאוור: "הצלחנו לפתח פרויקט ראשון בארה"ב בתנאי שוק מאתגרים תוך התמודדות עם תהפוכות רגולטוריות, שוק אינפלציוני חריג וסביבת מימון מורכבת בסופו של יום, כשסגרנו מימון לפרויקט, סאנריי היווה כ-8% מכל פרוייקטים הסולאריים שהגיעו לסגירה פיננסית בארה"ב ב-12 החודשים שקדמו לכך. אנו גאים מאד בהישג הזה ומודים על האמון שנתנו בנו כל השותפים והמממנים מהשורה הראשונה שתמכו בנו לאורך המסע הזה.
ההפעלה המסחרית של SUNRAY היא אבן דרך מרכזית בחזון האמריקאי של ערבה פאוור – עם צבר פרויקטים בשלבי פיתוח שונים בהספק מצטבר של 1.3 גיגה וואט ברחבי ארה"ב". 

פרוייקט SUNRAY. צילום: יחצ
ליאור מנצר, מנהל סקטור מימון פרויקטים ותשתיות בבנק הפועלים, מסר: "מברך את ערבה, פז ומנורה על יזום פרויקט מוצלח בטקסס ארצות הברית. הבנק רואה בפעילות זו חשיבות רבה, התואמת את אסטרטגית החטיבה העסקית וזרוע הפעילות בארה"ב – BHI, להרחבת הפעילות במימון פרויקטי אנרגיה ירוקה בארצות הברית".
ניר מורוז, משנה למנכ"ל ומנהל אגף ההשקעות במנורה מבטחים: "מנורה פעילה כבר תקופה ארוכה בעולם ההשקעות הירוקות ומשקיעה בו משאבים כספיים הולכים וגדלים כחלק מתהליך המעבר ההדרגתי מאנרגיה מסורתית לאנרגיה מתחדשת . ההשקעה ב-SUNRAY היא חלק מהאסטרטגיה שלנו להשקיע בתחום ייצור החשמל בכללותו ובפרט בתחום הייצור המונע ע"י אנרגיה מתחדשת ואנו מאמינים בו כיעד השקעה בעל פוטנציאל להשיא תשואה נאה לעמיתים ולחברה, תוך פיזור סקטוריאלי וגאוגרפי".
במנורה מבטחים הקמנו צוות תשתיות  בהובלת רועי ברילנט ,המתמחה בתחום האנרגיה המתחדשת וההשקעה ב-SUNRAY נעשתה לאחר שאנשי המקצוע שלנו בחנו את הפרויקט היטב ומצאו שמדובר בהזדמנות עם יחס סיכוי-סיכון שבולט לטובה ועם שותפים ראויים.
מבנק נומורה, נמסר: "נומורה שמחה לתמוך בערבה ופז כשהם נכנסים לשוק האמריקאי ולעזור במאמצים להשגת רשת חשמל נטולת פחמן," אמר וינוד מוקאני, ראש גלובלי של עסקי התשתיות והכוח של נומורה (“IPB”)  "תמיכה בהבניית הון לנכסי תשתית אלו, יחד עם תמיכה במפתחים כמו ערבה ופז בשלבים שונים של מחזור העסקה מהתחלה ועד להמרה לחוב ארוך טווח, היא חלק מרכזי באסטרטגיה של נומורה. אנו נרגשים לראות את הפרויקט הזה מתקדם.
אלן הלימי, מנהל בכיר ב-IPB של נומורה, הוסיף, "נומורה שמחה לתמוך שוב בערבה פאוור, פז ומנורה בהקמה המהירה ובהמרה לחוב ארוך טווח של פרויקט סאנריי בטקסס. לכבוד הוא לנו לשחק תפקיד מוביל במימון חשוב ופורץ דרך זה עבור היזמים".
נורטון רוז פולברייט ייצגו את היזמים בפרויקט.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה לא בישראל תחילה או במקביל.
    דון 09/2024/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל המצאה בורחת מיד מישראל.
    סגור