השוק

גוגל בעסקה חדשה עם חברה ישראלית: ההשקעה ב-600 מיליון דולר נחשפת

חברת N–DRIP הישראלית, שפיתחה טכנולוגיית השקיה מיוחדת, חתמה על הסכם ענק עם גוגל, במסגרתו היא נבחרה לקרר את חוות השרתים של החברה שנבנתה בסמוך לאומהה, נברסקה, בהשקעת ענק של 600 מיליון דולר
מערכת ice |  3
גוגל בעסקה חדשה עם חברה ישראלית (צילום shutterstock)
חברת N–DRIP הישראלית, שפיתחה טכנולוגיית השקיה מיוחדת המבוססת על גרביטציה לייעול צריכת מים בשטחים חקלאיים, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה נדיר עם ענקית הטכנולוגיה גוגל.
על פי הפרסום הבוקר (ראשון) ב"דה מרקר", הטכנולוגיה של החברה הישראלית תקרר למעשה את חוות השרתים של החברה שנבנתה בסמוך לאומהה, נברסקה, בהשקעת ענק של 600 מיליון דולר. הסיבה לכך היא הצורך לקרר את חוות השרתים כדי שזו תוכל לשמור על טמפרטורה קבועה לצורך פעולה יעילה של השרתים. אגב, חוות שרתים ממוצעת משתמשת ב–750 מ"ק מים ביום. 
כזכור, זו ממש לא העסקה הראשונה בתקופה האחרונה של גוגל עם חברות ישראליות.  חברת אנרג'יקס הישראלית, העוסקת בייצור חשמל באופן עצמאי, כמו גם  בייזום, הקמה ותפעול של פרויקטי אנרגיה מתחדשת, אגירה ומכירת חשמל, הודיעה על צעד ראשון, ביישום ההסכם מול גוגל עם חתימת שני PPA ראשונים.
על פי דיווחי החברה, הסכם שיתוף הפעולה כולל אספקת חשמל ירוק לגוגל, תחילה בהספק התחלתי של 1.5GW, עבור פיתוח פרויקטים סולאריים עד 2030 ועם אופציה להרחבה עתידית.
במסגרת ההסכם, חברת אנרג'יקס תספק חשמל ותמכור את התעודות הירוקות (RECs) המוקצות בגין ייצור החשמל בכל פרויקט. כמו כן גוגל תהיה גם שותף המס (Tax Equity Investor) לפרויקטים אלו. זאת כאשר שיתוף פעולה זה, לדברי החברה, מחזק את מעמדה של אנרג'יקס כשחקן מוביל בשוק האנרגיה המתחדשת בארה"ב, בייחוד ברשת PJM (רשת הולכת חשמל שפועלת במדינות באזור צפון ומזרח ארה"ב).
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חברת הקרור
    רחל 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני שמחה בשביל החברה אבל הדוסים יקחו חלק מזה וזה מרגיז
    סגור
  • 1.
    הלוואי שאני הייתי מפותחת כמו הטכנולוגיה
    רונלי הנואשת 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הלוואי אבל אני כבר בת 30 ועדיין לא מצאתי את השכל. אבוד לי
    סגור
  • את כבר זקנה וגם טיפשה מדי בשביל זה
    רונלי הטכנולוגית 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    6 1
    בואי נגיד את זה ככה: טכנולוגיה ואת זה כמו להגיד שיש לך חיים.
    סגור