השוק

מס חדש בדרך: אלו הנהגים שישלמו 100% מכס בקרוב

השתת מכס של 100% על מכוניות חשמליות מתוצרת סין, לצד העלאות משמעותיות במכסים על מוצרים אסטרטגיים נוספים כגון תאים סולאריים, פלדה, אלומיניום וסוללות עומדים להכנס בפועל בארה"ב בהובלת הנשיא ג'ו ביידן
מערכת ice |  2
מכס על רכבים-אילוסטרציה AI (צילום shutterstock)
ממשל ביידן הכריז על תוכנית מרחיקת לכת להעלאת מכסים על יבוא מסין, במהלך שמסמן החרפה משמעותית במתיחות הכלכלית בין שתי המעצמות. הצעד הבולט ביותר הוא השתת מכס של 100% על מכוניות חשמליות מתוצרת סין, לצד העלאות משמעותיות במכסים על מוצרים אסטרטגיים נוספים כגון תאים סולאריים, פלדה, אלומיניום וסוללות. מטרת המהלך, לפי הממשל, היא להגן על התעשיות המקומיות ולחזק את העצמאות הטכנולוגית של ארה"ב.
לייל בריינרד, היועצת הכלכלית הבכירה בבית הלבן, הדגישה כי המכסים נועדו לקזז את היתרון הלא הוגן שממנו נהנות חברות סיניות בזכות סובסידיות ממשלתיות נרחבות. היא טענה כי מדיניות זו הובילה לעודף השקעות וייצור בסין, המאיים על התחרותיות של התעשייה האמריקאית. עם זאת, חשוב לציין כי גם ארה"ב עצמה משקיעה מאות מיליארדי דולרים בסובסידיות לתעשיות המקומיות, במיוחד בתחומי הרכב החשמלי, האנרגיה הסולארית והמוליכים למחצה.

התגובה הסינית לא איחרה לבוא, כאשר בייג'ינג הבטיחה להגיב על מה שהיא מכנה "מכסים בריוניים". סין טוענת כי הצלחת תעשיית הרכב החשמלי שלה נובעת מחדשנות ויעילות, ולא מתמיכה ממשלתית בלבד. המהלך האמריקאי מצטרף למגמה עולמית, כאשר גם האיחוד האירופי וקנדה הודיעו לאחרונה על צעדים דומים נגד יבוא רכב חשמלי מסין.
המהלך מתרחש על רקע מערכת הבחירות לנשיאות בארה"ב, כאשר המועמדים המובילים, קמלה האריס ודונלד טראמפ, מנסים לחזק את תמיכתם במדינות בעלות תעשיות מסורתיות חזקות. שניהם מציגים עמדה נוקשה כלפי סין, כאשר טראמפ אף הבטיח להטיל מכס של 60% על כלל היבוא הסיני. מהלכים אלו מעלים חששות מפני הסלמה נוספת במלחמת הסחר בין המעצמות, העלולה להשפיע על הכלכלה העולמית כולה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שוחד לחרדים.
    cinege 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשתיחזוק ממשלת החשמד מחייבת תשלומי שוחד בלתי ניגמרים למיפלגות החרדיות אין גם גבול למחיר שהציבור נדרש לשלם.
    סגור
  • 1.
    כותרת מטעה, יש לכתוב ארהב (ל"ת)
    ציפי 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור