השוק

טראמפ נגד האריס: איך ישפיע העימות על שוק המניות בארה"ב?

על פי הערכת טראסט קפיטל, ניצחון מובהק בעימות של טראמפ או האריס ישפיע על מניות האנרגיה, הטכנולוגיה הקלינטק והפיננסיים. אלי אייזן, אסטרטג ראשי ומנהל תחום שוק ההון: "כולם מצפים לראות מה יהיה שיעור הורדת הריבית, אך ייתכן שדווקא הורדה של 0.5% איננה חדשות טובות למשקיעים"
מערכת ice | 
קמלה האריס, דונלד טראמפ (צילום shutterstock)
"אם העימות הנשיאותי הלילה יהיה חד צדדי ויסתיים בניצחון מובהק לאחד הצדדים, שוקי ההון יגיבו מהר ובחדות,. ניצחון של טראמפ יחזק את מניות הסקטורים שמקבלים רוח גבית מהממשל הרפובליקני, כמו תעשייה, אנרגיה ופיננסים בעוד ניצחון מובהק להאריס יתמוך במניות הקלינטק, הבריאות והטכנולוגיה". כך מעריך היום (שלישי) אלי אייזן,  אסטרטג ראשי ומנהל תחום שוק ההון בטראסט קפיטל, לקראת העימות בין המועמדים לנשיאות שצפוי להתקיים הלילה בארה"ב.
לדברי אייזן, "בדרך כלל עימותים בין מועמדים לנשיאות הם די בנאליים ובחזקת 'עוד מאותו דבר'. לא הפעם: הנוקאאוט שביידן חטף בעימות הקודם בא לידי ביטוי בירידות חדות של מניות הקלינטק, הבריאות והטכנולוגיה שמשגשגות תחת ממשל דמוקרטי וחוות קשיים תחת ממשל רפובליקני. גם הפעם, הציפייה של המשקיעים לקראת העימות היא משמעותית יותר בהשוואה לעימותים בקמפיינים קודמים". 
 
אייזן מדגיש כי העימות הנשיאותי הוא לא האירוע היחיד שהמשקיעים נושאים אליו עיניים בדריכות בימים הקרובים: "בשבוע הקרוב צפויים שלושה אירועים מרכזיים שישפיעו מיידית על שוק המניות: העימות שיתקיים הלילה, פרסום מדד המחירים לצרכן ביום רביעי וכמובן – כינוס הפד וההודעה הצפויה בדבר הורדת הריבית  בשבוע הבא. קיים קשר ישיר בין שני הפרסומים: פרסום המדד הוא ברומטר לקראת הודעת הריבית. לכן, כלל השחקנים בשוק יעצרו את נשימתם וימתינו לראות מה יהיו נתוני המדד, כדי לנסות ולהסיק מכך מה תהיה החלטת הפד". 

אלי אייזן (צילום: טראסט קפיטל)
להערכת אייזן, "אם לא תהיה עלייה חדה ופתאומית באינפלציה, עצם הורדת הריבית נראה כמעט כעובדה מוגמרת. אולם, השאלה שמסקרנת את המשקיעים היא מה יהיה שיעור ההורדה. מרבית התחזיות מדברות על הורדה של 0.25%, אך אם מדד המחירים יהיה חריג כלפי מטה, הדבר יכול להיות אינדיקציה להורדת ריבית של 0.5%. על פניו, הפחתה של 0.5% נשמעת כמו חדשות טובות, אך היא עשויה להעיד על האטה במשק האמריקאי ועל תגובה מאוחרת של הפד למתרחש. לכן, נתונים מתחת או מעל לציפיות הם בשורה רעה לשוק", מעריך אייזן.
 
אייזן מתייחס גם להמשך התנודתיות במניות הטכנולוגיה: "בטווח הקצר ייתכן המשך מימושים במניות הטכנולוגיה. הדו"חות הרבעוניים של ענקיות טכנולוגיה, כדוגמת אנבידיה, משקפים תזרימי מזומנים מרשימים וביצועים מצוינים, אך נראה שלא מספיק כדי לעמוד בציפיות העצומות של המשקיעים, שהזניקו את מניות הטכנולוגיה לתמחורים גבוהים. אמנם מדובר בחברות מצוינות אך השאלה שמשקיעים לטווח קצר צריכים לשאול את עצמם היא האם המניות שלהן הן השקעה מספיק משתלמת כרגע. כפי שזה נראה כעת, השוק מנסה לתמחר אותן מחדש ולהתאים את מחיר המניה לקצב העסקים והרווחים של החברות – ומכאן הירידות שנרשמו בימים האחרונים".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה